:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

صادرات نفت خام ایران با بیمه داخلی

یک موسسه بین‌المللی رصد نفتکش‌ها اعلام کرد بعد از تحریم امریکا علیه ایران، این کشور نفت مورد نیاز مشتری‌های خود را از طریق نفتکش‌ها و بیمه‌های داخلی خود صادر می‌کند
کد خبر: ۱۳۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴


به گزارش العربیه شرکت پترولوجستیک که وظیفه‌اش بررسی مسیر نفتکش‌های جهانی است در جدیدترین گزارش خود منتشر کرده است صادرات نفت ایران به دلیل سخت شدن شرایط تحریم از دسامبرکاهش پیدا کرده است و این درحالی است که احتمالا ایالات متحده امریکا نیز بخواهد فشار بر ایران را افزایش دهد و تعداد کشورهایی که قبلا از تحریم‌ها معاف شده‌اند را کاهش دهد.

این شرکت تصریح کرده است صادرات نفت ایران به دلیل اعمال تحریم‌های نفتی به حدود 1 میلیون بشکه در روز رسیده است و احتمالا این رقم کاهش خواهد یافت.

با این حال امریکا به مشتری‌های بزرگ نفت ایران مهلت داده است تا ماه می‌2019 واردات نفت خام خود را از ایران کاهش دهند و واردات نفت را از این کشور متوقف کنند اما ظاهرا روندی که صادرات نفت ایران به مشتری‌های بزرگش دارد بعید به بنظر می‌رسد که این اتفاق رخ دهد و آنها کما‌فی‌السابق نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری خواهند کرد.

این شرکت اضافه می‌کند مشتری‌های نفت ایران نیز به دنبال نفت جایگزین نیستند زیرا به دست آوردن مشابه نفت ایران در فواصل دورتر قرار دارد که صرفه اقتصادی برای آنها ندارد.

با اینحال ایرانی‌ها نیز تسهیلاتی را به مشتری‌های نفت خود می‌دهد مانند حمل نفت توسط نفتکش‌های داخلی که این یک مزیت برای ایران محسوب می‌شود و از طرف دیگر بیمه نفتکش‌ها نیز توسط بیمه‌های داخلی ایران تامین می‌شود که ظاهرا نشان می‌دهد ایران از این بابت مشکلی ندارد و می‌تواند تا هر زمان که مشتری‌ها بخواهند نفت مورد نیازشان را تامین کند.

فضای مه‌آلودی که در صادرات نفت ایران در خصوص نفتکش‌های این کشور وجود دارد نیز مانع شده است تا نفتکش‌های ایرانی شناسایی شوند و ایران نیز سعی دارد این فضای مه‌آلود راحفظ کند.