:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
«به پرداخت ملت» با کارت خوان های بدون «رسید» آمد

به پرداخت ملت رسیدهای کاغذی را با دستگاه های کارت خوان "بدون رسيد" حذف کرد

به پرداخت ملت در اقدامی بی سابقه، رسیدهای کاغذی دستگاه های کارت خوان را حذف کرد.
کد خبر: ۱۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
اقتصاد گردان - در حالی که واردات و مصرف رسیدهای کاغذی دستگاه های کارت خوان می رفت که به یک مشکل جدی در نظام بانکی تبدیل شود، به پرداخت ملت برای کاهش سطح این مشکل پیش از این طول رسیدها را کاهش داده بود.

این اقدام، باعث می شد میزان مصرف این کاغذها کمتر شود، اما با این حال مشکل همچنان پابرجا بود. کاغذهای حرارتی مورد استفاده در دستگاه های کارت خوان، وارداتی است و هر سال حجم زیادی ارز را از کشور خارج می کند.

به پرداخت ملت به تازگی دستگاه های کارت خوانی را مورد استفاده قرار می دهد که اساسا رسید کاغذی ندارند.

این کارت خوان ها علاوه بر این که حجم کوچکتری نسبت به کارت خوان های معمولی دارند، به جای رسید کاغذی، رسید تراکنش را برای مشتری پیامک می کنند.

روش کار با این کارت خوان ها به این شکل است که مشتری پس از کشیدن کارت و وارد کردن مبلغ و رمز، شماره تلفن همراه خود را نیز روی همان دستگاه وارد می کند. پس از انجام تراکنش، مشخصاتی که پیش از این بر روی رسیدهای کاغذی ثبت می شد، برای مشتری پیامک می شود.

این روش، به طور کلی رسیدهای کاغذی را حذف می کند، هزینه های واردات کاغذهای حرارتی را از بین می برد و به زیان های زیست محیطی ناشی از تولید و رهاسازی این کاغذها پایان می دهد.

از دیگر مزایای این کارت خوان ها می توان به امکان اتصال آن ها به اینترنت وای فای اشاره کرد. این کارت خوان ها مانند کارت خوان های رایج با کابل به برق یا اینترنت متصل نمی شوند، بلکه می توان آنها را به اینترنت گوشی تلفن همراه متصل کرد، از این رو همواره می توان آنها را برای وارد کردن رمز کارت در اختیار مشتری قرار داد.

«به پرداخت ملت» به عنوانی یکی از زیرمجموعه های بورسی بانک ملت، بزرگترین PSP ایران و رتبه شانزدهم PSP های دنیاست.