:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر:

پروژه‌های مسکن مهر قبل از تکمیل زیرساخت‌ها نباید تحویل شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: پرونده پروژه‌های مسکن مهر کشور به استثنای پروژه های معارض دار که در دستگاه قضایی پرونده دارند و یا پروژه های فاقد متقاضی، تا پایان سال 98 بسته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
اقتصادگردان- احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه که امروز(سوم بهمن) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهتمام دولت برای اتمام پروژه های مسکن مهر اظهار کرد: دولت برای اتمام این پروژه ها تاجایی که امکانات داشته باشد، کوتاهی نمی‌کند.

به گفته مهرآبادی تاکنون کار ساخت نزدیک به دو میلیون واحد مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه با بیان اینکه ادامه ساخت پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد با سیاست‌های دولت همخوانی ندارد، افزود: قرار شده این نوع پروژه ها توسط راه و شهرسازی پس گرفته شود و زمین آنها بعدا در پروژه ها و در جاهای دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: برنامه ریزی شده بخشی از پروژه های مسکن مهری که کمتر از 30 درصد پیشرفت داشته و یا متقاضی ندارند به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شوند، اما اگر این نهادها نیز متقاضی این پروژه ها نباشند کار متوقف و زمین‌ها پس گرفته می شود.

مهر آبادی با بیان اینکه دولت برای اجرایی کردن طرح های خود به زمین نیاز دارد، گفت: رئیس جمهور برای برگشت زمین ها به دولت برای اجرای سیاست های جدید تاکید دارد.

وی در ادامه تحویل پروژه های مسکن مهر را منوط به تکمیل زیرساخت های این پروژه ها دانست و تاکید کرد: در کل کشور اعلام کردیم که هیچ واحد مسکن مهری که خدمات زیر بنایی آن شامل راه دسترسی، محوطه سازی و... تکمیل نشده نباید تحویل شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ادامه داد: قبلا و در برخی پروژه ها به هر دلیلی و بیشتر از طریق  تعاونی های مسکن قبل از اتمام کارهای زیرساختی واحدها را تحویل متقاضیان می دادند که اتفاق خوبی نبود، هرچند از محل کمک های دولت و ... این پروژه ها جمع شده اند. اما دیگر اجازه افتتاح هیچ پروژه ای تا تکمیل زیرساخت های آن داده نخواهد شد.

مهرآبادی سپس با تاکید بر اینکه در مورد پروژه های مسکن مهر اجازه افزایش قیمت نداریم، گفت:  البته امکان افزایش هزینه نصبیات مثل آسانسور، شیرآلات و... بنا به قیمت روز وجود دارد.