:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر

کشتی آرای: قیمت طلا ارتباطی به صنف طلا و جواهر ندارد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با سایت طلا اعلام کرد: نوسانات بهای طلا در بازار داخل متاثر از نوسانات جهانی است و این امر هیچ ارتباطی با صنف طلا و جواهر ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵



خبراقتصادی: محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، با بیان همزمانی برخی اتفاقات سیاسی داخل کشور با نوسانات بازارهای جهانی گفت: خیلی ها افت و خیز قیمت طلا در بازار داخل را متأثر از انتخابات می دانند، در حالی که اینطور نیست و این امر یک اتفاق ساده است .
وی ضمن اعلام همزمانی نوسانات جهانی بهای طلا و نوسانات داخلی قیمت این فلز خاطرنشان کرد: در بازارهای مالی جهان رشد ارزش برخی ارزها، کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و بالا رفتن ارزش سهام و تقاضای سرمایه گذاری در بخشهای دیگر باعث شده تا ارزش طلا 17 درصد ظرف پنج ماه گذشته کاهش پیدا کند.
رئیس کشوری اتحادیه طلا و جواهر افزود: این افت 17 درصدی سبب شد تا خیلی ها انگیزه ی خرید طلا را از دست بدهند و تقاضا برای این فلز کم شده و عرضه افزایش یابد و این نوسانات را بوجود آورد.
کشتی آرای در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که بازار طلای ایران متأثر از بازارجهانی طلاست، این نوسانات بلافاصله به بازار داخل منتقل شده و این اتفاق(نوسان بازار طلا) در هفته گذشته با مسائل سیاسی انتخابات همزمان شده که این دو هیچ ارتباطی با هم ندارد.
وی درباره برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر این شهر خیلی پیشرفت داشته و میزان رشد آن بیشتر از دوره های قبل بود، و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، علت موفقیت نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را نظم و انضباط این نمایشگاه توصیف کرد و افزود: درهمه دنیا نمایشگاهها دارای تقویم سالانه هستند، و تقویم سالانه مسئله مهمی است که در نمایشگاه اصفهان لحاظ می گردد، و شرکتها و موسسات بازرگانی می دانند در پایان اردیبهشت در اصفهان نمایشگاه طلا و جواهر برگزار می شود، و آنها برای سال بعد برنامه ریزی می کنند.
کشتی آرای با اعلام موفق بودن نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان از دیگر نمایشگاههای کشور اظهارداشت: اصفهان قطب طلای کشور است، و چون قطب است به نوعی نگاهها بیشتر به آن متمرکز است، و به نظر می رسد این پیشرفت هرسال بهتر باشد.