:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
با تصویب کمیسیون تلفیق

حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی ساماندهی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
اقتصادگردان- محمدمهدی مفتح در نشست خبری صبح امروز(دوشنبه) خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، دارو، سموم و آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال ۹۸ مجاز شد.

وی افزود: طبق مصوبه دیگر مقرر شد درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از محل آموزش فرهنگی و خدمات مشاوره، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت به عنوان درآمد اختصاصی این سازمان محسوب شود.

به گفته مفتح، در مصوبه دیگر، وزارت خانه های علوم و بهداشت مکلف شدند شرایط لازم را برای شرکت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه های بین المللی برای عرضه توانمندی های آنها ایجاد کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس خاطرنشان کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد ظرف حداکثر یکماه نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موظف و غیرموظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی اقدام کند و آن را در سه سطح ابلاغ کند. طبیعتا این شرکت ها موظف اند حقوق ها را بر این مبنا تنظیم و پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ همچنین اضافه کرد: در مصوبه دیگر در رابطه با ایجاد ضمانت برای بازگشت ارز واحدهایی که مکلف به بازگرداندن ارز بعد از صادرات هستند، مقرر شد اگر آنها در موعد مقر ر ارز را برنگرداندند به ازای هر ماه تاخیر، دو درصد به مبلغ اضافه شود و اگر اعاده ارز بیش از یکسال طول بکشد مصداق خیانت در امانت تلقی می شود و مجازات متناسب انجام خواهد شد.