:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معرفی پروژه‌ها در استان‌ها (1):

85 درصد از صادرکنندگان نمونه سمنانی مشتری فعال بانک توسعه صادرات هستند

رییس شعبه سمنان بانک توسعه صادرات گفت: بیش از 85% صادرکنندگان نمونه استان سمنان از مشتریان فعال شعبه هستند.
کد خبر: ۱۲۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
اقتصادگردان- عباس زاهدی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات با اعلام این مطلب افزود: در حوزه صنعت نساجی تسهیلاتی بیش از 12 میلیون یوان چین، در صنایع سیم وکابل 33 میلیون روپیه هند و در بخش صنایع پلاستیک 15میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش تولید مواد شوینده 170 میلیارد ریال و در صنعت سیم و کابل 309 میلیارد ریال با مشارکت صندوق توسعه ملی تسهیلات به منطور پروژه های ایجادی و توسعه ای استان پرداخت شده است.
رییس شعبه بانک توسعه صادرات در استان سمنان ادامه داد: در بخش صنایع لوله و اتصالات بیش از 17.5 میلیارد ریال و در صنعت انرژی های خورشیدی 56 میلیارد ریال به منظور حفظ اشتغال تسهیلات ارائه شده است.
وی افزود: در9 ماهه اول امسال منتهی به آذرماه 1397 در استان سمنان توسط کلیه بانک های استان سمنان مببغ 908 میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به صادر کنندگان پرداخت کرده اند که از این میزان بانک توسعه صادرات مبلغ 732 میلیارد ریال پرداخت نموده یعنی معادل 81% این رقم را به خود اختصاص داده است..
به گفته زاهدی، شعبه بانک توسعه صادرات ایران در سال 1386 در استان سمنان فعالیت خود را آغاز نموده و از بدو افتتاح و با توجه به اهداف کلان اقتصادی و ماموریت بانک که همانا کمک به توسعه صادرات غیر نفتی است مجری سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: استان سمنان در زمینه های صنعتی و کشاورزی دارای پتانسیل و توانمند های خوبی است. همچنین در زمینه معدنی دارای ظرفیت بسیار بالایی دارد به طوری که دارای 3 میلیارد تن ذخایر معدنی و زمین شناسی و بالغ بر 328 میلیون تن ذخایر قطعی و حدود 40نوع ماده معدنی می باشد.
نرخ بیکاری استان سمنان در سال 1396 حدود 1/7% و کمترین نرخ بیکاری در کشور است.