:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر :

اقتصاد پویا و مولد در سایه صلح جاری است

دومین دوره از سلسله همایش‌های «هنر برای صلح» با موضوع «هنر، صلح و توسعه پایدار» با حمایت بانک شهر و با حضور سفیر کشور هلند در جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،جمعی از مدیران شهری،دانشجویان و عموم علاقه‌مندان حوزه هنر و صلح، در محل باغ موزه قصر تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
اقتصادگردان- به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در حاشیه همایش «هنر برای صلح» به تشریح ابعاد گسترده توسعه صلح در جوامع و نقش آن بر اقتصاد و سبک زندگی افراد پرداخت و افزود:بی شک " صلح " شاخص موثر و مهم در تعیین سطح امنیت و اقتصاد جامعه است.
حمیدرضا عظیمی در همین راستا تصریح کرد: اقتصاد کشورها زمانی می تواند دارای ثبات و جذابیت های سرمایه گذاری باشد که سطح امنیت در آنها از تمامی زوایا و سطوح مختلف قابل ارزیابی باشد؛در حال حاضر فعالان اقتصادی برای بررسی جذابیت های یک بازار شاخص های مختلفی را در نظر می گیرند که مهمترین آنها " امنیت و صلح " است.
وی با اشاره به محبوبیت بانک شهر در میان اقشار مختلف جامعه و حمایت این بانک از اهالی فرهنگ و هنر کشور، گفت:بانک شهر به عنوان بانکی فعال در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری ، تلاش کرده است با حمایت از همایش «هنر برای صلح» نقش حمایتی خود را در کمک به توسعه صلح در جوامع ایفا کند.
عظیمی با بیان اینکه هم اکنون جهان نیازمند ایجاد همبستگی میان بشر از طریق تقویت گفت وگو، تفاهم و اعتماد میان انسان هاست،گفت:لازمه این مهم نیز توجه به نیازهای هنرمندان و گسترش هنر در کشورها به خصوص کشورهای درگیر جنگ و خشونت است.
وی افزود:تأمین امنیت و برقراری صلح را شاید بتوان مهم‏ترین دغدغه‏ی اندیشمندان جامعه شناس و روابط بین‏الملل در دنیای پیچیده‏ کنونی به‏شمار آورد که منجر به جستجوی راه‏های ممکن برای نزدیکی و همگرایی دولت‏ها به‏منظور گره‏زدن منافع آنها به‏یکدیگر با هدف کاستن از مناقشات، توسعه اقتصاد و کاستن از فقر جامعه شده است.
عظیمی در ادامه تصریح کرد: در جوامعی که اقتصاد پویا و مولد در سایه صلح جاری است، وضعیت روابط بین افراد جامعه با یکدیگر و حتی روابط بین المللی افراد آن جامعه و خود حکومت با سایر جوامع در وضعیت مناسبی قرار دارد.