:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

برگزاری جلسه کمیته وصول مطالبات شعب استان مازندران و گلستان بانک صنعت و معدن

جلسه کمیته وصول مطالبات شعب استان مازندران و گلستان با حضور اصغر پاک طینت عضو هیأت مدیره و آقایان ولی الهی، رهباریان ،گرجی ،احمدی ، ونکی فراهانی، آرشید و همچنین رؤسا و جمعي از كاركنان شعب استان مازندران و گلستان بانك صنعت و معدن در محل سرپرستي شعب استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
اقتصادگردان- به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، عضو هيأت مديره اين بانك مجموع اقدامات انجام شده در خصوص وصول مطالبات در بانك صنعت و معدن را مثبت ارزيابي كرده و عنوان كرد: يكي از مهمترين مسايلي كه سیستم بانکی با آن رو به روست موضوع مطالبات غير جاري و معوق می باشد كه براي حل اين مشكل لازم است كليه كاركنان تلاش و مساعدت مستمر داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی عملكرد بانك ها میزان موفقیت آنها در وصول یا کاهش مطالبات معوق است بيان داشت: اهمال در وصول مطالبات، عدم بازگشت اعتبارات و منابع مالي بانك براي ادامه فعاليت ها را به دنبال خواهد داشت. 
پاك طينت افزود: بحث وصول مطالبات در شعب بانک، بعد از جذب منابع یکی از اولویت های مهم به شمار می رود كه در واقع امكان عمل به تعهدات بانك را براي مشتريان خوش حساب خود فراهم خواهد كرد.
وي بر اعتبار سنجی و شناسايي متقاضيان اعتباری تأکید کرد و ادامه داد: اگر در اعطای تسهیلات ارزيابي و امكان سنجی دقيق و مناسبي داشته باشيم، در كاهش آمار معوقات و مطالبات بانكي تأثير مستقيمي خواهد داشت.
در ادامه مشكلات و موانع درون سازماني و برون سازماني پيش روي شعب اين بانك، توسط مديران ارشد اين بانك و مسؤلين شعب مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين راهكارهايي جهت حل اين مسايل از جمله ايجاد تعامل حرفه اي در سطوح استاني و ارائه مشاوره و مذاكرات هم راستا با رعايت اصل مشتري مداري و حفظ حقوق شهروندي به بدهكاران سيستم، ايجاد سيستمي واحد به منظور كنترل و نظارت از ابتدا تا زمان تسويه كامل بدهي براي كليه مشتريان و ارائه خدمات بهتر با حفظ رعايت مشتري مداري در راستاي كاهش ريسك مطالبات ارايه شد.
در پايان اين جلسه نيز وضعيت تعدادي از متقاضيان كه در بازپرداخت تسهيلات با مشكلاتي مواجه بودند، مورد بازبيني و بررسي قرار گرفت و براي تعيين تكليف آنها راهكارهاي مناسب ارايه و تصميمات لازم اتخاذ گرديد.