:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

هجوم پالایشگاه‌های آمریکایی برای خرید نفت سنگین

با آماده شدن دولت دونالد ترامپ برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا، پالایشگاه‌های آمریکایی از ترس کمبود، به ذخیره سازی نفت سنگین روی آورده‌اند که به افزایش قیمت‌ها منجر شده است.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
اقتصادگردان- مقامات دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با مدیران صنعت نفت در خصوص گزینه‌های مطرح برای اقدامات تنبیهی علیه دولت ونزوئلا از جمله توقف صادرات فراورده‌های نفتی به ونزوئلا یا واردات نفت ونزوئلا به آمریکا گفت و گو کرده‌اند.

پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست گزینه محدودی برای خرید نفت سنگین دارند. علاوه بر گریدهای داخلی مانند مارس، آنها نفت سنگین مورد نیاز برای تولید محصولاتی بیش از بنزین را از کانادا، ونزوئلا و مکزیک وارد می‌کنند.

کمبود منابع جایگزین احتمالا تاکنون ترامپ را از این که واردات نفت ونزوئلا را ممنوع کند، بازداشته است با این حال گزینه ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا تاکنون چندین بار روی میز وی قرار گرفته است.

اما اوضاع ممکن است این بار فرق کند. ترامپ پس از این که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند ادا کرد، هفته گذشته اعلام کرد خوان گوایدو، رهبر مجلس ملی ونزوئلا و سیاستمدار مخالف مادورو را به عنوان رییس جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسد.

صنعت نفت به دلایل روشنی به شدت مخالف چنین اقدامات رادیکالی است. هر بشکه نفت مارس اکنون به قیمت بالاتر از شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت معامله می‌شود و هفته گذشته اختلاف قیمت آن در عرض دو روز به ۲.۳۰ دلار رسید. بعلاوه در بحبوجه کاهش تولید نفت کانادا برای تقویت قیمت‌ها و ادامه کاهش تولید نفت مکزیک، پالایشگاه‌های آمریکایی به حدود نیم میلیون بشکه در روز نفتی که سال گذشته از ونزوئلا دریافت کردند، نیاز دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همچنین این نگرانی میان مشاوران امور آمریکای لاتین رییس جمهور آمریکا وجود دارد که تحریم‌های نفتی ممکن است با نشان دادن دخالت مستقیم آمریکا در امور سیاسی داخلی ونزوئلا، تاثیر منفی بر مخالفان دولت مادورو داشته باشد.