:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تکمیل راه‌آهن شلمچه - بصره در انتظار تصمیم طرف عراقی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، گفت: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه های مهم و اولویت دار دولت است و رئیس جمهوری نیز بر اجرای آن تاکید ویژه دارد.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
اقتصادگردان- محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر آبادان در جمع خبرنگاران بر استفاده از پسکرانه‌ها برای توسعه تجارت به ویژه صادرات به کشور عراق تاکید کرد و اظهار کرد: برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره مصمم هستیم و دولت اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه دارد.

وی با بیان اینکه منتظر تصمیم طرف عراقی برای تکمیل راه آهن شلمچه به بصره هستیم، افزود: پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به بصره عراق از پروژه‌های مهم و اولویت دار دولت است و رئیس جمهوری نیز بر اجرای آن تاکید ویژه دارد.

اسلامی اظهار کرد: راه‌آهن خرمشهر از طریق شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن کشور عراق متصل می‌شود و توافقات اولیه این پروژه نیز انجام شده و تامین مالی آن نیز توسط ایران انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد: واگذاری زمین‌های دولتی با جذب مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن مهر از جمله برنامه‌های دولت برای تکمیل و اتمام کار مسکن مهر است و به دنبال آن هستیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به بحث لایروبی اروند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم خود از این موضوع را انجام داده است و اکنون منتظر عمل به تعهدات از سوی طرف عراقی هستیم.

اسلامی ادامه داد: خارج سازی مغروقه ها از اروند رود آغاز شده است و در این زمینه باید با همسایه‌های عراقی از طریق دیپلماسی هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا کشتیرانی مانند گذشته در رودخانه اروند رونق بگیرد و شاهد تردد کشتی‌ها در این رودخانه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا ظرفیت و کاستی‌های پروژه‌های در حال اجرا را شناسایی کرده و مشکلات را گره‌گشایی کنیم، گفت: در این سفر از پروژه‌های مربوط به راه، مسکن، بازآفرینی شهری آبادان و خرمشهر بازدید کردیم و تصمیمات بسیار خوبی نیز اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت لجستیک ایران ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: باید فعالیت لجستیکی به نحوی باشد که فعالیت‌های اقتصادی در پسکرانه، قابلیت تولید بار و فرآوری را داشته باشند و به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.