:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معافیت زائران کربلا از پرداخت عوارض

ساکنان خانه‌های سازمانی نیروهای مسلح دیگر حق مسکن نمی‌گیرند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ درباره مصوبات روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، زائران اربعین که از مرزهای زمینی به کشور عراق در سال ۹۸ می‌روند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند
کد خبر: ۱۲۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
اقتصاد گردان - همچنین وی از تعیین تکلیف 5000 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانک مسکن به بانک مرکزی هم خبر داد و این را هم اضافه کرد که براساس تصویب کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، نیروی مسلح مکلف شد‌ه‌اند کمک هزینه مسکن کارکنانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند را از حقوق شان کسر کرده و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند.

چهارمین نشست خبری کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور امروز روز گذشته 26 دی ماه با سخنرانی مهدی مفتح سخنگوی این کمیسیون برگزار شد. مفتح دراین نشست با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 همچنان در مرحله نخست رسیدگی به بودجه یعنی منابع درآمدی بودجه کل کشور است، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف شده حقوق ورودی مربوط به قطعاتی که در کالاهای صادراتی، مصرف شده است- در صورتی که آن کالاها تولید و صادر شده باشد- به تولیدکننده بازگرداند تا حمایت از تولید با گرایش صادرات صورت گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه 98، اظهار کرد: با تایید سازمان‌های ذی‌ربط که در اصل مصوبه وجود دارد، مقرر شد مابه التفاوت قیمت تکلیفی فروش آب با قیمت تمام شده از بدهی‌های وزارت نیرو به دولت کسر شود.

وی بیان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع معدنی (ایمیدرو) از بابت مشارکت در پرو‍ژه‌ها تا سقف ۲۰ هزارمیلیارد ریال بابت افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن به صورت جمعی خرجی لحاظ کنند.

تعیین تکلیف   5000 میلیارد از بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی

مفتح همچنین راجع به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق همچنین اظهار کرد: بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن منظور می‌شود. همچنین وزارت راه مجاز شده اصل زمین مساکن مهر که زمین‌های آن اجاره ۹۹ ساله است را در صورت تقاضای مالکین و ساکنین به آنها بفروشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 تاکید کرد: پیمانکارانی که صورت وضعیت تنظیم می‌کنند، از زمانی که صورت حساب خود را از دولت دریافت می‌کنند، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند. در حال حاضر زمانی که صورت وضعیت تایید می‌شود، باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد بازپرداخت وام‌های دانشجویی به عنوان سرمایه صندوق رفاه دانشجویی منظور شود، خاطرنشان کرد: این مصوبه به منظور تقویت بنیه صندوق‌های رفاه دانشجویی است تا پرداخت وام دانشجویی استمرار داشته باشد.

مجوز آموزش و پرورش برای تغییر کاربری زمین‌های بلا استفاده

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش هم مجاز شده برای ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری با تغییر کاربری از زمین‌هایی که در نقاط مختلف شهرها وجود دارد اقدام کند تا درآمد و امکانات مالی مناسب برای این وزارتخانه تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلف شدند، حداقل 40 درصد بودجه پژوهشی خود را به مسائل پژوهشی در مقاطع سه ماهه اختصاص دهند. با این امر، بودجه پژوهشی درهر دستگاه تقویت خواهد شد. وی یادآور شد: شرکت‌های بیمه مکلف شدند 3 هزار میلیارد ریال از اصل بیمه‌های حق بیمه شخص ثالث دریافتی را بر اساس جدولی که به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، هفتگی به درآمد عمومی نزد خزانه کل کشور واریز کند تا هزینه‌های ناشی از تصادفات، بیمارستان‌ها و... تامین شود.

کسر کمک هزینه مسکن از ساکنین خانه‌های سازمانی

مفتح همچنین عنوان کرد: براساس تصویب کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، نیروی مسلح مکلف شد کمک هزینه مسکن کارکنانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند را از حقوق شان کسر کرده و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تعیین تکلیف عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات در سال 98 تاکید کرد: مقرر شد عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات در سال آینده مطابق قانون سال 98 اخذ شود؛ زائران اربعین که 24 شهریور 98 تا 12 آبان از مرزهای زمینی به کشور عراق می‌روند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: پس از اتمام بررسی بخش درآمدی بودجه کل کشور و مشخص شدن سقف درآمدی بودجه کل کشور، کمیسیون رسیدگی به بخش هزینه‌ای بودجه را شروع می‌کند تا گزارش نهایی برای ارایه به صحن علنی آماده شود.