:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
همتی در یادداشت اینستاگرامی؛

هشدار رییس کل بانک مرکزی نسبت به اظهار نظرها در شرایط تحریم

رییس کل بانک‌مرکزی در یادداشتی تاکید کرد: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، طرح مشکلات و اظهارات از سوی مسئولین باید در چارچوب استراتژی باشد.
کد خبر: ۱۲۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
اقتصاد گردان - عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی بر دو نکته تاکید کرد: نکته نخست، جنگ اقتصادی علیه مردم ایران کمتر از یک جنگ نظامی نیست. دولت آمریکا برای جبران شکست هایش در صحنه تحریم ها همواره به ابزار جنگ روانی و تبلیغاتی متوسل می شود، مردم عزیز ایران به خوبی به این موضوع پی برده اند. 

وی افزود: لذا، مجموعه تصمیم گیران ورسانه ها نیز باید، همسو بامردم، برنامه و استراتژی تبلیغاتی داشته باشند. درشرایط تحریم و فشار اقتصادی، طرح مشکلات واظهار نظر وتحلیل خصوصا ازسوی مسؤلین باید در چارچوب استراتژی باشد. 

رییس کل بانک‌مرکزی افزایش رانت و فساد در شرایط تحریم را نکته دوم عنوان کرد و گفت: مبارزه با رانت و مراقبت از فضاهای نفوذ رانت جویان از مسیر وضع واصلاح مقررات، واردات ، صادرات ، نرخ، سهمیه ، توزیع و.... بسیار مهم و ضروری است. مردم بزرگوار کشورمان، که دربرابر برخی سختی هاومشکلات معیشتی مقاومت می کنند، جولان رانت جویان و رانت سازان را نمی پذیرند.

وی افزود:رسانه ها می توانند نقش برجسته ای ایفا کنند. بانک مرکزی نیز در این مسیر مصمم است.