:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل صرافی توسعه صادرات در یزد تشریح کرد:

صرافی بانک برای نقل و انتقالات مالی صادراتی تسهیل گری می کند

به گفته محسن بوالحسنی شرکت صرافی توسعه صادرات، درخواستهای ارزی مشتریان را از طریق سامانه نیما و در قالب ثبت سفارش کالا و ثبت خدمت و تسویه اقساط تسهیلات ارزی و یا صدور ضمانت نامه های بانکی دریافت و اجابت می کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
اقتصادگردان- محسن بوالحسنی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص فعالیت های صرافی توسعه صادرات گفت: صرافی توسعه صادرات فعالیت هایی چون خرید و فروش انواع ارزهای خارجی اعم از نقدی یا حواله ای و مسکوک طلا و سایر امور ذیربط به عملیات صرافی را در چارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل های صادره از سوی بانک مرکزی انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت صرافی توسعه صادرات در ادامه به تشریح سایر فعالیت های صرافی پرداخت و اظهار داشت: شرکت صرافی توسعه صادرات علاوه بر خرید و فروش ارزهای جهان روا به صورت اسکناس و فروش انواع آن از طریق کلیه شعب بانک توسعه صادرات ایران، خرید فروش انواع سکه های بانکی را نیز انجام می دهد.
محسن بوالحسنی افزود: این شرکت درخواستهای ارزی مشتریان را از طریق سامانه نیما و در قالب ثبت سفارش کالا و ثبت خدمت و تسویه اقساط تسهیلات ارزی و یا صدور ضمانت نامه های بانکی دریافت و اجابت می کند.
وی افزود: انجام حوالجات ارسالی بصورت آنلاین، پرداخت نقدی در مقصد، انتقال ارز به تمامی نقاط دنیا با نرخ های کاملا رقابتی در اسرع وقت و انتقال کلیه حواله جات به کشورهای مختلف مطابق با مقررات قانونی و بین المللی نیز در شرکت صرافی توسعه صادرات انجام پذیر است.
مدیرعامل شرکت صرافی توسعه صادرات بیان داشت: این شرکت خدمات، دریافت حواله های ارزی از نقاط مختلف در حساب های امین در خارج از کشور در قالب خرید ارزهای حاصل از صادرات در سامانه نیما و فروش آن به متقاضیان به منظور رفع تعهد کوتاژهای صادراتی و همچنین مدیریت یا اداره وجوه صادرکنندگان را نیز ارائه می نماید ضمن اینکه انجام حواله های کارمزدی/تبدیلی ارزهای مختلف نیز به صورت موردی دردست انجام می باشد.
وی همچنین تغییرات ایجاد شده در عملیات صرافی ها به دنبال بسته های جدید ارزی ابلاغ شده در سال جاری را برشمرد و گفت بارزترین تغییر ایجاد شده، ضرورت هماهنگی کامل عملیات صرافی ها به صورت سیستماتیک از طریق سامانه های سنا و نیما با سیستم بانکی و بانک مرکزی و انجام تشریفات قانونی توسط مشتریان در سیستم بانکی قبل از ارائه خدمات به منظور مدیریت بهینه بازار ارزی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی است.
مدیرعامل شرکت صرافی توسعه صادرات با حضور در نشست معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران در جمع فعالان اقتصادی استان یزد به سوالات متنوع حاضران پاسخ داد؛ این نشست به همت اداره امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، با هدف آشنایی هرچه بیشتر فعالین اقتصادی، مشتریان و تولید کنندگان از سوی این اداره در استانهای مختلف برگزار می شود.