شهردار تهران خطاب به مدیران این نهاد تاکید کرد که نحوه برخورد مدیریت شهری با سدمعبر باید براساس مدارا و بر مدار قانون باشد.
اقتصادگردان- حناچی در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران تصریح کرد:
تعدادی از پیمانکاران سد معبر در برخورد با بساط گستران رفتار مناسبی
نداشته اند؛ در این زمینه ضمن داشتن روحیه مدارا با سد معبر مقابله کنیم.
وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده درخصوص بعضی مسائل طی هفته گذشته،
بر هماهنگی هرچه بیشتر روابط عمومی بخشهای مختلف مدیریت شهری تاکید کرد و
گفت: امر اطلاعرسانی بسیار مهم است و معاونتها و روابط عمومیها در
اخباری که مربوط به کل شهر است دقت بیشتری داشته باشند. حناچی اضافه کرد:
ما یک تیم هستیم و باید مانند یک تیم عمل کنیم، هیچکس نباید حرکت انفرادی
داشته باشد.شهردار تهران در ادامه به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری
شهرداری درباره درآمدها اشاره و عنوان کرد: تلاشها برای تحقق درآمدهای
نقدی و غیرنقدی امیدوارکننده است و باید بخشهایی که از برآوردها عقب
هستند هر چه زودتر عقب افتادگی خود را جبران کنند. براساس این گزارش شهردار
تهران همچنین با بیان اینکه امسال سومین سالی است که سقف بودجه شهرداری
ثابت مانده است یادآور شد: با توجه به تورم سالانه در کشور میتوان گفت هر
سال از هزینه شهرداری 30 درصد کاسته شده است.وی با تأکید بر اینکه باید از
هزینههای جاری به همین نسبت کاسته شود گفت: برخی هزینههای جاری ما قابل
دفاع نیست و باید مدیران شهرداری در این زمینه حساسیت نشان دهند. حناچی
تصریح کرد: اگر فردی خودرو یا واحد مسکونی از شهرداری در اختیار دارد که
ضرورتی برای این کار وجود ندارد، باید این امکانات را به شهرداری
بازگرداند.اگر از مردم میخواهیم صرفهجویی کنند باید خودمان در این زمینه
پیشگام باشیم. حناچی همچنین با اشاره به روز ملی هوای پاک (29 دی) ضمن
درخواست از شهرداران مناطق برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه در
این روز گفت: ما باید در این کار ثابت قدم باشیم تا مردم هم به این رفتار
بپیوندند.همچنین با رعایت چارچوبها میتوانید از چهرههای سرشناس درخواست
کنید در این اقدام شما را همراهی کنند تا مردم بیشتر به انجام این عمل
ترغیب شوند. شهردار تهران در ادامه به برنامههای شهرداری برای مترو پرداخت
و تصریح کرد: برنامه ما جابهجایی 7 میلیون مسافر در روز است که این رقم
اکنون به دو میلیون نفر در روز میرسد و این هدف را با افزایش واگنهای
مترو و نیز افتتاح خطوط در حال ساخت و کم کردن سرفاصله حرکت بین قطارها
دنبال میکنیم.