:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
همتی در نشست با اقتصاددانان اعلام کرد؛

ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده

رییس کل بانک مرکزی از گسترش تامین و صدور حواله های ارزی از طریق کشورهای مختلف خبر داد گفت: دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده ابلاغ می شود.
کد خبر: ۱۲۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
اقتصادگردان- روابط عمومی بانک مرکزی، در نشست دوره ای عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با اساتید و صاحب نظران اقتصادی موضوعات روز حوزه پول و ارز کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم تداوم اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز تاکید شد.

در این جلسه عبدالناصر همتی با اشاره به فشارهای اقتصادی وجنگ روانی و تبلیغاتی دولت آمریکا و متحدینش برای برهم زدن تعادل بازار ارز، از کنترل  بانک مرکزی بر بازار ارز خبر داد و برنامه های خود را تشریح کرد.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده روند تامین و صدور حواله های ارزی از طریق کشورهای مختلف بسط یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ثبات نسبی در بازار حاکم است، گفت: بانک مرکزی با قدرت نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی را تامین می کند.

همتی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده و نیز آغاز فرآیندهای اجرایی ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در کنار برنامه ریزی های انجام شده برای اصلاح نظام پولی کشور نویدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز کشور است.

در ادامه این نشست صاحب نظران اقتصادی ضمن قدردانی از اقدامات موثر بانک مرکزی در ایجاد آرامش در بازار ارز خواستار استمرار نظارت این بانک در این بازار شدند و به تشریح دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.