:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

رشد ۱۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۱۰۰ واحدی به ۱۶۴ هزار و ۹۲۹ واحد رسید.
کد خبر: ۱۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
اقتصادگردان- آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

رشد شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۰۰ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد به ۱۶۴ هزار ۹۲۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد به ۴۷ هزار ۸۱۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۹۱ واحد رشد معادل ۰.۶۸ درصد به ۲۸ هزار و ۶۲۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۸ درصد به ۲۰ هزار و ۱۵۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۵ واحد صعود، معادل ۰.۰۲ درصد به ۱۷۹ هزار و ۵۹۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به ۱۲۱ هزار ۹۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷۵ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۳۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۳ نماد «حکشتی با ۸۶ واحد، کچاد با ۷۸ واحد و اخابر با ۷۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

حرکت مثبت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۹۱۴۵ واحد صعود معادل ۴.۹۶ درصد به ۱۸۴ هزار و ۷۸۵ واحد، سایر معادن با ۷۸۰ واحد افزایش معادل ۴.۹۳ درصد به ۱۶ هزار و ۶۲۸ واحد، محصولات کاغذ با ۱۲۱۱ واحد رشد معادل ۴.۱۶ درصد به ۳۰ هزار و ۳۴۲ واحد، حمل و نقل با ۱۸۹ واحد صعود معادل ۴.۱۶ درصد به ۴ هزار و ۷۵۴ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۲۴ واحد افزایش، معادل ۴.۱۳ درصد به ۳ هزار و ۱۳۶ واحد، زراعت با ۵۳۰ واحد رشد معادل ۳.۷۵ درصد به ۱۴ هزار و ۷۰۳ واحد، انتشار و چاپ با ۱۱۵۳۴ واحد کاهش معادل ۳.۲۸ درصد به ۳۶۲ هزار و ۹۱۵ واحد» رسید.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «شکلر، چکاران، خنفر، فسرب، خمهر، دسبحان و کسرا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سیلام، کرزای، لابسا، کخاک، آسیا، شپترو و غشصفا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران خودرو، سایپا، کارخانجات داروپخش، پتروشیمی اصفهان، کارتن ایران، مهرکام پارس، تابا نیروسپاهان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «کشتیرانی آریا، ‌ مخابرات ایران، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان، نوش پونه مشهد، قاسم ایران، عطرین نخ قم، پتروشیمی فارابی» بازگشایی شدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۴۲ هزار و ۱۴۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۴ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان رسید.