:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
تا پایان آبان ماه امسال صورت گرفت

افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال بخش صنعت

تا پایان آبان ماه امسال میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و همچنین صدور پروانه و جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است که در میان این موارد بیشترین افزایش صدور مجوز و گواهی به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
اقتصادگردان- آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان آبان ماه امسال در بخش صنعت، ۳۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی را در پی داشته که این رقم ۹۷.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

بر اساس آمار منتشر شده، ۳۷۴۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی تا پایان آبان ماه امسال با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومانی صادر شده است که برای ۶۷ هزار و ۵۲۹ نفر شغل ایجاد کرده است.

مقایسه این اعداد با آمار مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد پروانه ۲.۱ درصد، حجم سرمایه‌گذاری ۹۷.۶ درصد و میزان اشتغال ۶.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین صدور جواز تاسیس در بخش صنعت نیز رشد ۱۹.۶ درصدی را تجربه کرده است و آمارها نشان می‌دهد که در این مدت، ۱۴ هزار و ۶۴۲ فقره جواز تاسیس صادر شده که بر اساس پیش‌بینی‌ها این تعداد جواز، منجر به سرمایه‌گذاری ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت می‌شود و ۵۹.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ۳۴۲ هزار و ۷۴۱ شغل نیز ایجاد خواهد کرد.

از طرف دیگر در همین مدت، در بخش اصناف نیز ۲۶۰ هزار و ۳۹۴ پروانه صادر شده است که افزایش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اما بیشترین افزایش صدور مجوز و گواهی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان آبان ماه امسال، به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دارد. در این مدت، ۶۲ هزار و ۱۶۹ گواهی امضا و ۱۰ هزار و ۴۶۷ نماد الکترونیک برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده که به ترتیب ۴۱.۶ و ۲۴.۶ درصد رشد داشته است.

در بخش معدن نیز ۶۷۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به دوره قبل، ۶.۶ درصد افزایش یافته است. اما در این بین، صدور گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری در این بخش با کاهش روبرو بوده و صدور ۳۳۵ فقره گواهی کشف و ۳۷۵ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن، به ترتیب ۰.۶ و ۲۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.