:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بخشنامه شهرداری برای احقاق حقوق کارگران پیمانکاری

معاون منابع انسانی شهرداری تهران از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی برای پایش سلامت کارگران تهران که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
اقتصادگردان- ابراهیم شیخ در مراسم ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: شرکت شهر سالم در طول یک سال گذشته اقدامات مفیدی انجام داده که طرح پایش سلامت کارگران شهرداری تهران یکی  از این اقدامات است. دو طرح دیگر نیز توسط این شرکت در ماه های آینده شروع خواهد شد و به این ترتیب به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به این که یکی از طرح های ارائه شده ظرف ماه های آینده ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان دارای بیمه تامین اجتماعی در مجموعه شهرداری تهران است افزود: برای تحقق این هدف 10 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. یکی دیگر از اقدامات ماه های آینده در خصوص پیمانکاران شهرداری تهران است که کارگران در قالب پیمانکاری ، پایش سلامت آنها انجام می‌شود.

معاون شهردای تهران ادامه داد: این کارگران از خدمات مناسبی برخوردار نیستند وحقوق آنها به موقع و مناسب پرداخت نمی شود و معمولا سلامت آنها نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد به عناون مثال در هفته گذشته شاهد وقوع حادثه ای در منطقه 16 بودیم که این در همین حوزه روی داد، ما از نظر سازمانی وظیفه ای در قبال کارگران پیمانکاری نداریم ولی در قبال احقاق حقوق آنها مسوولیم و پاسخ می دهیم.

شیخ تاکید کرد: بنابراین بخشنامه برای احقاق حقوق آنها ابلاغ خواهد شد تا حقی از آنها اجفاف نشود.