:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مهر ایران؛ گامی بزرگ در مسیر اشتغال های کوچک، پرداخت بيش از ۴ ميليون فقره وام قرض الحسنه در ۱۱ سال

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به گامهاي موثر برداشته شده در مسير ايفاي شکوفاهي و رونق اقتصادي كشور بيان داشت: اين بانك طي يازده سال فعاليت مطلوب در حوزه قرض الحسنه بالغ بر ۴ ميليون و ۱۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بيش از ۳۱۹ هزار ميليارد ريال پرداخت نموده كه ۳۸ درصد تعداد پرداختي در دو سال اخير، شامل ۷۵۲ هزار فقره در سال ۹۶ و بيش از ۸۵۰ هزار فقره از ابتداي سال ۹۷ تا كنون صورت گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتری اکبری در ادامه افزود: همچنين ۵۳ درصد مبالغ پرداختي در ۲ سال اخير، شامل ۸۲ هزار ميليارد ريال در سال ۹۶ و ۸۹ هزار ميليارد ريال در ۹ ماه ابتدايي سال انجام شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ضمن تاکید بر استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهيلاتي بانک اظهارداشت: از ابتداي تاسيس تا پايان آذر ماه سال جاري بيش از ۶ ميليون و ۳۳۱ هزار سپرده گذار جذب شده که سهم آن در سال هاي ۹۶ و ۹۷ جمعاً به ميزان يك ميليون و ۷۵۸ هزار نفر معادل ۲۸ درصد است.
وی درباره مانده منابع قرض الحسنه این بانک نیز گفت: مانده منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در پايان سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار ميليارد ريال بوده که طي ۲ سال اخير با رشد ۲۴۵ درصدي مواجه و در حال حاضر بالغ بر ۱۴۷ هزار ميليارد ريال مي باشد.
دکتر اکبری نسبت مطالبات به مصارف بانک را حدوداً یک درصد عنوان كرد و گفت: این میزان مطالبات، از نسبت استانداردهاي جهاني هم مطلوب تر است و در شبكه بانكي كشور يك استثناء محسوب مي شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در رابطه با برنامه و اهداف تدوین شده در سال جاری بيان داشت: پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به يک ميليون نفر با اعتباري بالغ بر يکصد هزار ميليارد ريال از برنامه هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران در سال ۱۳۹۷ است كه تا كنون به بيش از ۸۵۰ هزار نفر وام قرض الحسنه معادل ۸۹ هزار ميليارد ريال اعطا شده است.
مرتضی اکبری با اشاره به مقبولیت عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در ميان اهل سنت نيز بيان داشت: تنها در استان سيستان و بلوچستان نزديک به ۴۵ درصد از منابع بانك متعلق به عزيزان اهل سنت مي باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران خاطرنشان کرد: ایــن بانــک بــا انعقــاد تفاهنامه هــای حمايتــي بــا نهادهايــي ماننــد وزارت بهداشــت، ســازمان بهزيســتي، ســازمان زندانهــا، کميتــه امــداد خمينــي (ره) ، بنياد بركت، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، شوراي عالي مناطق آزاد و ... نقــش بســزايي را در تقويــت و توانمند ســازي اقشــار آســيب پذيــر جامعــه، حمايت از كارآفريني و اشتغالزايي ايفــا نمــوده اســت.
دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهرایران امسال نیز با معطوف ساختن توجهات خود به دانشجويان و آموزش عالي كشور به عنوان نيروي مولد، متخصص و ماهر و همچنين پتانسيل ذاتي براي آباداني ايران عزيز اسلامي طي تفاهمنامه هايي با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه علمي و كاربردي، مراكز فني و حرفه اي و دانشگاه علامه طباطبايي گام موثري براي توانمندسازي دانشجويان شهريه پرداز از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه دانشجويي برداشته است.