دبیرکمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهرتهران گفت: ظرفیت بالقوهای درحدود هزار میلیاردتومان درآمدازطریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی وجود داردکه معاونت حمل ونقل اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد.
اقتصادگردان- محمد علی کرونی، با بیان اینکه متاسفانه به علت عدم جدیت و پیگیری معاونت
حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بهرهگیری از ظرفیت درآمد زایی
مجتمعهای ایستگاهی مترو تهران مغفول مانده است گفت: مجتمعهای ایستگاهی به
علت ارزش افزوده قابل توجهی که پدید میآورند، کمک موثری در تامین منابع
توسعه خطوط و ایستگاههای مترو هستند کمااینکه تا سال ۹۶، بیش از ۲۵۰۰
میلیارد تومان از محل واگذاری مجتمعهای ایستگاهی، در آمد برای شهرداری
حاصل شده است.وی ادامه داد: با وجود پیگیریهای جدی کمیسیون عمران و حمل و
نقل شورای شهر از آغاز به کار دوره پنجم، در خصوص بازگشت شرکت مجتمعهای
ایستگاهی به شرکت مترو به منظور احیا جایگاه اصلی شرکت و کمک به تامین
منابع مالی موردنیاز توسعه و ایجاد مترو، این امر از سوی معاونت حمل و نقل
انجام نشد.به گفته کرونی، درحال حاضر، ظرفیت بالقوهای در حدود هزار
میلیارد تومان درآمد از طریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی که تماما در تملک
مترو و شهرداری مناطق هستند و هیچ گونه مشکلی خارج از مجموعه شهرداری اعم
از تملک و سایر موارد ندارند وجود دارد که متاسفانه معاونت حمل و نقل و
ترافیک اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد و قاعدتا به علت جایگاه فعلی
شرکت، اهداف مصرح در اساسنامه آن مغفول واقع شده است.