:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
آمار عملکرد شرکت های پرداخت در آبان 97 نشان داد

سهم بالای تجارت الکترونیک پارسیان در کارتخوان فعال سیستمی و تراکنش اینترنتی

سهم بالای 25.41 درصدی تجارت الکترونیک پارسیان در تراكنش اينترنتي / سهم روبه رشد در کارتخوان فعال سیستمی، تراکنش اینترنتی و موبایلی و بیشترین رشد کارتخوان فعال سیستمی در تجارت الکترونیک پارسیان / اين شركت با 14.11 درصد تراكنش كارت خوان فروشگاهي و 25.41 درصد تراكنش اينترنتي و 6 درصد تراكنش موبايلي به تنوع استفاده از ابزارها توجه داشته و در ابزار موبايل كه آينده روبه رشدي دارد تلاش كرده كه در كنار آسان پرداخت، پرداخت نوين آرين، سامان الكترونيك، به ابزارهاي موبايلي نيز توجه داشته باشد
کد خبر: ۱۲۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
اقتصاد گردان - محسن شمشيري:  آمار عملکرد شرکت های پرداخت و بانک ها در آبان 97 در شبکه شاپرک و تراکنش های بانکی نشان می دهد که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با کسب رتبه دوم در گسترش کارتخوان فعال سیستمی که از بیشترین کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی و گسترش آن در تمام استان ها برخوردار است و همچنین بهبود شاخص رقابت و جایگاه ویژه در ابزار اینترنتی و کمترین خطا در پذیرندگی، جایگاه خود را در صنعت پرداخت و بازار تراکنش های بانکی ارتقا داده و علاوه بر بهبود سهم خود از تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی، در ابزار اینترنتی جزو بهترین شرکت ها محسوب می شود و در حال برنامه ریزی و سرمایه گذاری در رشد ابزارها و بازار تراکنش های موبایلی است. 
 
شركت تجارت الكترونيك پارسيان با 14.11 درصد تراكنش كارت خوان فروشگاهي و 25.41 درصد تراكنش اينترنتي و 6 درصد تراكنش موبايلي به تنوع استفاده از ابزارها توجه داشته و در ابزار موبايل كه آينده روبه رشدي دارد تلاش كرده كه در كنار آسان پرداخت، پرداخت نوين آرين، سامان الكترونيك، به ابزارهاي موبايلي نيز توجه داشته باشد. 
همچنین وضعیت تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش تراکنش دار نشان می دهد که تجارت الکترونیک پارسیان  با 13.5 درصد در تعداد کارتخوان فروشگاهی،  نزدیک به 1.6درصد سهم بازار ابزارهای پذیرش موبایلی  و نزدیک به 6 درصد در ابزار پذیرش اینترنتی سهم قابل توجه و روبه رشدی  از بازار داشته و در ابزار اینترنتی  با نیم درصد افزایش سهم همراه بوده و سهم از بازار شرکت در تعداد ابزارهای تراکنش دار نیز روبه افزایش بوده است. 
شركت تجارت الكترونيك پارسيان با 9.47 درصد سهم از مبلغ كارتخوان فروشگاهي، 11.21 درصد از مبلغ تراكنش ابزار اينترنتي  و 6.44 درصد از مبلغ تراكنش موبايلي جايگاه مناسبي را در بين شركت هاي پذيرنده داشته است.  
تجارت الكترونيك پارسيان همچنين سهم  9.64 درصدي از تراكنش خريد و سهم 8.8 درصدي از مبلغ تراكنش قبض و خريد شارژ داشته است. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با تفاضل 0.5 درصدی در تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ خود بالاترین تغییر را در این گونه از تراکنشها نشان میدهد

کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی در آبان ماه 97  نسبت به ماه گذشته با رقم مثبت 0.35 درصد در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گزارش شده است.
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بیشترین کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی را تعریف نموده است.  تقریبا بر تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی همه ی شرکتها افزوده شده است. اما بیشترین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان تعریف شده و بیشترین کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی را تعریف نموده است.
براین اساس، سهم تجارت الکترونیک پارسیان در ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از جمله تعداد کارتخوان فروشگاهی 14.91 درصد، در ابزار پذیرش اینترنتی 1.45 درصد و در ابزار پذیرش موبایلی 4 دهم درصد بوده است. 

دومین شرکت در کارتخوان فعال سیستمی 

تجارت الکترونیک پارسیان از نظر تعداد کارتخوان فعال سیستمی دومین شرکت در این صنعت به شمار می رود که  بیشترین سهم از بازار تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال در استانهای کشور را داشته است و از 9 درصد در سیستان و بلوچستان تا 21 درصد در هرمزگان متعلق به تجارت الکترونیک پارسیان و سهم این شرکت از بازار تعداد کارتخوان فعال سیستمی بوده است که نشان دهنده سهم بالای این شرکت از این نوع ابزار پرداخت است.


گسترش کارتخوان فروشگاهی در تمام استان ها 

تجارت الکترونیک پارسیان  جزو 4 شرکت اول کشور است که بیشترین سهم از تعداد تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی را در اکثر استانهای کشور داشته اند و تقریبا در تمام استانها با رقم و سهم قابل توجهی از تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی پشتیبانی مینماید
سهم از بازار  تجارت الکترونیک پارسیان از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی از حدود 7.7 درصد در کهگیلویه و بویراحمد  تا 20.20 درصد در استان گلستان در نوسان بوده و در تمام استان ها بالای 7.7 درصد از تعداد تراکنش ها سهم داشته است. 


کمترین خطا در پذیرندگی 
 از سوی دیگر، میزان خطای پذیرندگی در بازار تراکنش ها نیز نشان می دهد که پس از مبنا كارت آريا با کمترین  درصد تعداد خطای پذیرندگی به کل تراکنشها، شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان،به پرداخت ملت و سایان کارت در جایگاه بعدی از نظر کمترین میزان خطا قرار گرفته اند
كمترين نسبت تعداد خطا به تراكنش ها در شركت تجارت الكترونيك پارسیان با عدد 0.023 درصد بوده است كه اين نرخ نيز در ماه هاي اخير كاهش يافته است. 

رقابت و جایگاه ویژه تجارت الکترونیک پارسیان در ابزار اینترنتی 

شاخص رقابتی هرفیندال هیرشمن در مورد ارزیابی شرکت های پذیرنده که تا عدد 1000 نشان دهنده رقابت در صنعت پرداخت است  نشان می دهد که شرکت  تجارت الکترونیک پارسیان  با نمره 200 در کارت خوان فروشگاهی ضمن رقابت با شرکت های دیگر، از سهم و حضور قوی تری برخوردار است . این شرکت در ابزار اینترنتی با نمره 646 جایگاه ویژه ای را در این بازار به خود اختصاص داده است  و در ابزار موبایلی نیز با نمره 36 در حال رقابت و گسترش فعالیت در بازار است. 

شاخص اثر بخشی تجارت الکترونیک پارسیان  

شاخص اثربخشی کارتخوانهای فروشگاهی فعال سیستمی نیز نشان می دهد که شرکت  تجارت الکترونیک پارسیان با 14.14 درصد  کل تراکنش های کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی و نزدیک به 15 درصد از سهم کل تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی  و کسب نمره  شاخص 947 هزارم جزو چهار شرکت اول صنعت پرداخت است که بیشترین اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی را در کشور داشته اند.
 جذب تراکنشهای این شرکتها بر روی کارتخوانها بیشتر از سهم تعداد کارتخوانهایشان از کل کارتخوانهای کشور بوده است. به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوانهای فروشگاهی این شرکتها به گونه ای بوده که در جذب بیشتر تراکنشها به نسبت سایر شرکتها موفقتر عمل نموده اند. در این ماه به دلیل تعریف حجم بالایی از کارتخوانهای فعال سیستمی در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان  در مقابل ریزش تعداد تراکنشهای کارتخوان آن، شاخص اثربخشی در این شرکت با کاهش مواجه شده و مجددا عددی کمتر از یک را نشان میدهد و البته به تدریج با افزایش تعداد تراکنش روی کارتخوان های جدید این شاخص بهبود خواهد یافت. 
شاخص اثربخشی کارتخوانهای فروشگاهی تراکنش دار نیز در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان  به عدد  1.048 رسیده و سهم 14.14 درصد در کل تراکنش های کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار و 13.5درصد از سهم تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار جایگاه ویژه ای در صنعت پرداخت داشته است. این بدین معناست که جذب تراکنشهای این شرکتها بر روی کارتخوانهای تراکنش دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوانهایشان از کل کارتخوانهای تراکنش دار کشور بوده است. 
به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوانهای فروشگاهی این شرکتها به گونه ای بوده که در جذب بیشتر تراکنشها به نسبت سایر شرکتها موفقتر عمل نموده اند
 نمره اثربخشی کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار از 1.042 به 1.048 رسیده و رشد داشته است. در استان ها نیز این شاخص بین 0.8 تا 1.2 در نوسان بوده و نشان دهنده  آن است که به طور میانگین وضعیت تجارت الکترونیک پارسیان در استفاده مناسب از کارتخوان ها روبه بهبود بوده است.  
تجارت الکرونیک پارسیان در چندین استان کشور رقم بالاتر از یک را کسب نموده است. به عبارت دیگر این شرکتها به نسبت بیشتری از تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی، تراکنشهای بازار را به خود اختصاص داده اند و این حاکی از جایابی مناسبتر این شرکتها در توزیع کارتخوانهای فروشگاهی برای جذب تراکنش میباشد


تعداد کارت خوان های کم تراکنش و فاقد تراکنش 

سهم تعداد کارتخوان های کم تراکنش و فاقد تراکنش در شبکه تجارت الکترونیک پارسیان براساس تعریف جدید از این نوع کارتخوان ها به  33.8 درصد رسیده که با توجه به هزینه های ثابت این نوع کارتخوان ها، لازم است که یا تحرک بیشتری از آنها شاهد باشیم و یا نسبت به حذف بخشی از آنها اقدام شود که حداقل هزینه اولیه را پوشش دهد.