:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نرخ طلا و ارز و سكه

دلار سنا 10880، يورو 12720، چهارشنبه 19 دي 97

روز چهارشنبه 19 دي 97 نرخ لحظه اي دلار در سامانه سنا را 10 هزار و 880 تومان و يورو را 12 هزار و 720 تومان اعلام كرد و براي روز سه شنبه نيز ميانگين مبادله شده را براي دلار 10 هزار و 927 تومان، يورو 12 هزار و 666 تومان، درهم 2 هزار و 990 تومان، يوان 1592 تومان، پوند 13هزار و 920 تومان و لير تركيه را 2هزار و 126 تومان اعلام كرد. نرخ دلار در بازار آزاد تهران 11150 تومان و نرخ دلار در بازار هرات به 10860 و نرخ درهم به 3010 تومان رسيد
کد خبر: ۱۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
اقتصاد گردان - در بازار طلا و سكه نيز به دنبال كاهش نرخ اونس جهاني به 1280 دلار و نرخ دلار آزاد به نرخ 11150 تومان، روز چهارشنبه هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۷۶۸ هزار تومان و سکه طرح قدیم سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان معامله ‌شد. نیم سکه یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت ربع سکه به یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان و سکه گرمی به ۶۶۳ هزار تومان رسید.  هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴92 هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴4 هزار و ۶۰۰ تومان در بازار دادوستد می‌شود.
در اين رابطه رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد که گرچه قیمت‌ها در بازار امروز هم روند افزایشی داشته است، اما شدت رشد آن کاسته شده و انتظار کاهش قیمت در آینده بیشتر شده است.
ابراهیم محمدولی اظهار کرد: روند و شدت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا بسیار کمتر از روزهای گذشته بوده و نشان می‌دهد که دولت نه تنها بازار سکه و طلا را رها نکرده بلکه در حال کنترل آن است.
وی ادامه داد: رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا متاثر از نرخ‌های جهانی و نرخ دلار و سایر ارزها در بازار داخلی است که به نظر می‌رسد در آینده مجددا کاهش قیمت‌ها را مشاهده خواهیم کرد.
به گفته وی، محمدولی ابراز امیدواری کرد که دولت در کنترل بازار سکه و طلا موفق شود و مردم بتوانند در ماه‌های پایانی سال نسبت به خرید طلا در بازار با خیال راحت اقدام کنند.

 قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت شد

به دنبال افزایش امیدواری ها نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تغییر نکرده است.
در حالی که گمانه زنی های زیادی درباره متوقف شدن روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا وجود دارد، قیمت طلا با تغییر چندانی همراه نشده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا به 1283 دلار رسیده که نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشته است.مذاکرات تجاری آمریکا و چین از روز سه شنبه آغاز شده و قرار است ادامه پیدا کند. امیدواری های زیادی وجود دارد که دو طرف به یک توافق تجاری جدید دست پیدا کنند.
این امیدواری ها موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای جهان برای سومین روز متوالی با افزایش روبرو شود. سخنرانی پنجشنبه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا و ارزش دلار داشته باشد.