:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانک جهانی پيش بيني كرد

كاهش 3.6 درصدي رشد اقتصادی ایران، خاورميانه 1.9 درصد، جهان 2.9 درصد

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود از منطقه «منا» اعلام کرد پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳.۶ درصد کاهش یابد
کد خبر: ۱۲۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
اقتصاد گردان - به گزارش ترید عربیا، بانک جهانی در گزارش نیم سال اول چشم انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) در سال جاری میلادی به ۱.۹ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین بانک جهانی اعلام کرد علی‌رغم کاهش رشد تجارت جهانی و سفت و سختر شدن شرایط فاینانس خارجی، عوامل داخلی و اصلاحات سیاستی انتظار می‌رود که رشد اقتصادی در این منطقه افزایش یابد.

این نهاد پولی جهان اعلام کرد، انتظار می‌رود رشد اقتصادی در میان صادرکنندگان نفت خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ میلادی به تدریج افزایش یابد؛ ضمن اینکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال رشد اقتصادی ۲.۶ درصدی در سال ۲۰۱۹ میلادی هستند؛ در حالی‌که این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی دو درصد بود.

همچنین بانک جهانی پیش بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳.۶ درصد کاهش پیدا کند. بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۱۹ میلادی در منطقه ساب ساحاری آفریقا به ۳.۴ درصد افزایش داد.

بر پایه این گزارش، بانک جهانی چشم انداز خود را برای رشد اقتصاد جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۲.۹ درصد در سال جاری میلادی کاهش داد و علت آن را کاهش در حجم تجارت، تولید و جنگ‌های تجاری دانست.