:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

جلسه راهبردی تکمیل و ارتقای سند الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد

جلسه اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اردکانیان - وزیر نیرو - در محل این مرکز تشکیل شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان- درراستای تکمیل و ارتقای سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهمّ مبانی و آرمان‌های پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، نشست‌ راهبردی برگزار شد.

این نشست راهبردی از سوی دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذائی و منابع طبیعی در راستای تکمیل و ارتقای سند الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، با حضور رضا اردکانیان برگزار شد.

اصلاح ساختار مدیریت منابع آب در وزارت نیرو با کمک مرکز الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت

وزیر نیرو در این جلسه اظهار کرد: وزارت نیرو به‌دنبال اصلاح سیاست در ساختار مدیریت منابع آب است و بحث‌هایی را در این باره آغاز کردیم که در این میان نیازمند کمک از سوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم.

وی با بیان این‌که وزارت نیرو به‌دنبال هم‌بست آب، غذا و انرژی است، تصریح کرد: باید این موضوع را بپذیریم که اگر اصلاح شیوه مصرف در دستور کار جدی ما قرار نگیرد، با یک مشک سوراخ مواجهیم چراکه اگر این کار انجام نشود، قطعا در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.

به گفته وی، مهم‌ترین راهکار برای رسیدن به هم‌بست آب، غذا و انرژی توجه به حوضه‌های آبریز مشترک بین کشورهای مختلف است که باید به‌طور جدی مورد توجه واقع شود.