:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بادامچی خواستار ممانعت مجلس از تخصیص بودجه به نهادهای خاص و غیرشفاف شد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس برای کاهش فشار بر سفره مردم باید لایحه بودجه ۱۳۹۸ را به طور دقیق بررسی و در برابر تخصیص بودجه به نهادهای خاص و غیرشفاف تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
اقتصادگردان- محمدرضا بادامچی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار واریز کلیه درآمدهای کشور به حساب خزانه کل کشورشد.

وی ادامه داد: در این صورت می‌توان دخل و خرج، نحوه هزینه‌کرد، تورم و فساد کشور را کنترل و با مدیریت اصولی از پرداخت‌های سلیقه‌ای و بدون برنامه جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این پرسش که  آیا وقت آن نرسیده ردیف‌های غیرکارآمد را از لایحه بودجه حذف کنیم، گفت: در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ باید  ضرورت‌های عینی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. مجلس برای کاهش فشار بر سفره مردم باید این لایحه را به طور دقیق بررسی و در برابر تخصیص بودجه به نهادهای خاص و غیرشفاف تصمیم بگیرد.

به گفته نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از الزامات لایحه بودجه ۱۳۹۸ ساماندهی معافیت مالیاتی و حذف برخی یارانه‌های پنهان است.

وی همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا استراتژی مشخصی برای نقشه راه نفوذ دیپلماسی اقتصادی طراحی کند و برای حضور در کشورهای همسایه که مجموعا ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند، اقدام کند.

بادامچی تاکید کرد: برای بهبود روابط تجاری، خارجی و معنوی با سایر کشورهای جهان باید در آوردگاه تصمیمات بزرگ، کشور را نجات دهیم.