:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
قائم مقام وزیر صنعت مطرح کرد

سیاست جدید، تفویض اختیار به استان‌هاست

قائم مقام وزیر و معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست جدید این وزارت تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها است.
کد خبر: ۱۲۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
اقتصادگردان- سیدشریف حسینی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که روسای سازمان‌های صنعت در استان‌ها به عنوان نماینده ویژه وزیر، خودشان تصمیم‌گیرنده باشند. در این راستا هم‌اکنون نیز ثبت سفارش به خود استان‌ها واگذار شده است.
حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم رفع موانع فراروی فعالیت بخش خصوصی گفت: باید سر راه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فرش قرمز پهن کرده و فرهنگ سرمایه‌گذاری را در کشور ترویج دهیم. او با بیان اینکه سرمایه‌گذار در فضایی امن ورود کرده و دنبال کسب سود است، گفت: بخش خصوصی باید در خدمت بخش دولتی باشد. حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم رشد صادرات در کشور و با بیان اینکه استان‌های مرزی پیشانی صادرات کشور هستند، گفت: نباید بازارهایی که در کشورهای دیگر به سختی به دست آورده‌ایم را به‌آسانی از دست بدهیم.

او بر لزوم حمایت از کالای ایرانی نیز تاکید کرد و با بیان اینکه با موضوع حمایت از کالای ایرانی شعارگونه برخورد می‌شود، گفت: حمایت از کالای ایرانی سه ضلع دارد و هم باید حمایت قانونی از این امر شود، هم تولیدکننده به تولید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب بپردازد و هم مصرف‌کننده با خرید کالای ایرانی از این مهم حمایت کند. حسینی گفت: البته طی سال‌های اخیر تولیدات ایرانی به لحاظ کیفیت و قیمت وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند و شاهد اقبال جامعه به سمت استفاده از کالاهای ایرانی هستیم. او بر موضوع برندسازی برای کالاهای ایرانی نیز تاکید کرد و گفت: برندسازی موضوعی است که خیلی به آن توجه نکرده‌ایم و جای کار بسیاری دارد. او همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد، گفت: اقدامات خوبی نیز در این استان صورت گرفته، ولی زمانی می‌توانیم احساس رضایت کنیم که این نرخ بیکاری بالا را در استان نداشته باشیم.