:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

ساخت ۶۰۰ قلم قطعات صنعت حفاری به همت سازندگان داخلی

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری از هم‎افزایی و همکاری بین این شرکت و سازندگان داخلی در زمینه طراحی و ساخت ۶۰۰ قلم انواع قطعات پرمصرف صنعت حفاری در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
اقتصادگردان- به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بهنود منصورنژاد، در تشریح فعالیت‎های این شرکت در عرصه بومی‎سازی قطعات و تجهیزات این صنعت گفت: برحسب نیاز و الزام‎های ابلاغی از سوی وزارت نفت، بومی‎سازی قطعات و تجهیزات در این شرکت از حدود دو دهه پیش در دستور کار قرار گرفت و اکنون بخش قابل توجهی از نیازهای دستگاه‎ها و تجهیزات حفاری در داخل کشور تولید می‎شود.

وی با اشاره همکاری و همیاری مستمر با سازندگان داخلی اظهار کرد: از زمان ورود به عرصه طراحی و ساخت، حدود ۲۱ هزار قطعه بومی‎سازی و نیاز به خرید آنها از خارج متوقف شده است.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری گفت: این شرکت براساس نیاز، بومی‎سازی قطعات را به چهار گروه کلی شامل قطعات فلزی، لاستیکی و کامپوزیت و قطعات برقی و الکترونیکی تقسیم و سازندگان توانمند را شناسایی، ارزیابی و سطح‌بندی کرده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون ۳۶۰ سازنده داخلی تائید شده‌اند که ۷۵ درصد خوزستانی و بقیه از دیگر استان‎های کشور از جمله تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، گیلان و فارس هستند.

منصورنژاد افزود: از هزاران قطعه و تجهیز استفاده شده در صنعت حفاری می‎توان به قطعات پمپ‎های سیال حفاری، شیرهای فوران‎گیر (BOP)، تراکشن موتور، دراورکس، سامانه پسماند سیال حفاری، میشن پمپ، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، سازه دکل حفاری و سامانه کنترل برق دستگاه (SCR) اشاره کرد.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که فعالیت‎های این شرکت در عرصه ساخت در چارچوب سیاست‎ها و برنامه‎های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی صنعتی کشور است، اظهار کرد: اهتمام به ساخت داخل افزون بر بی‌نیاز کردن صنعت به تامین قطعات از خارج، سبب جلوگیری از خروج ارز و امکان دریافت خدمات پس از فروش خواهد شد، ضمن این‎که بالغ بر ۵ هزار فرصت شغلی در کارگاه‎ها و شهرک‎های صنعتی نیز ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: قطعات تولید داخل بر اساس استانداردهای صنعت نفت کشور و فناوری‎های روزآمد است و در مواردی با توجه به استفاده از تجربیات به دست آمده در حین کار تغییراتی در آنها ایجاد شده که سبب بهبود کارایی خواهد شد.