:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال فقط به شرط ایمنی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون 6 سرمایه‌گذار برای منطقه سه آزاد راه تهران- شمال اعلام آمادگی در تامین فاینانس داشتند، گفت: منطقه یک را به شرطی افتتاح می‌کنیم که کل تجهیزات ایمنی مسیر تکمیل باشد.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
اقتصادگردان- خیرالله خادمی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار کرد: در سال 57 میزان 257 کیلومتر آزاد راه در کشور داشتیم که امروز به رقم 2400 کیلومتر رسیده است و 168 کیلومتر آزاد راه دیگر نیز در حال اجراست.

وی افزود: در سال 57 حدود 3 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته داشتیم که امروز این رقم به 104 هزار کیلومتر رسیده است و دولت توانسته است در 40 سال 101 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته بسازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر 3197 کیلومتر خط ریلی در حال ساخت داریم و همچنین قرارداد اجرایی همین میزان ریل را هم در دست ساخت داریم.

خادمی با بیان اینکه 5هزار و 200 کیلومتر راه‌آهن در دست مطالعه برای ساخت است، بیان کرد: در حال جذب سرمایه‌گذاری برای ساخت 2200 کیلومتر آزاد راه دیگر هستیم.وی گفت: سالانه حدود یک هزار تا 1200 کیلومتر انواع راه‌ها در کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت احداث مناطق یک و دو آزاد راه تهران- شمال گفت: پیشرفت فیزیکی منطقه یک 92 درصد ارزیابی می‌شود، جبهه‌های کاری فعال هستند و روسازی بتونی 55 درصد پیشرفت دارد.خادمی ادامه داد: برخی از تجهیزات و تاسیسات تونل‌ها و مسیر نظیر جت‌فن‌ها در حال نصب است که واردات آنها کمی با تاخیر مواجه شد.وی تاکید کرد: بخش سیویل منطقه یک آزاد راه تا پایان سال به پایان می‌رسد، اما اگر استانداردهای ایمنی پروژه تکمیل نشود منطقه یک را افتتاح نمی‌کنیم. این پروژه نیازمند ایمنی کامل برای افتتاح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سرعت بر منطقه یک 110 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است اما ممکن است پلیس آن را به صد کیلومتر برساند.

خادمی ادامه داد: در منطقه دو فعالیت‌ها در حال انجام است، ضمن آنکه برای تامین سرمایه‌گذار و فاینانس خارجی منطقه سه هم جلساتی برگزار شده است و 6 سرمایه‌گذار برای فاینانس این منطقه اعلام آمادگی کردند که در حال بررسی نحوه سرمایه‌گذاری هستیم.