:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانک صادرات در مسیر تحول

كاهش 38 درصدي بدهي بانك صادرات ايران، افزايش 181 درصدي درآمد و رشد 28 درصدي هزينه ها در شش ماهه اول

به تازگی شاهد انتشار صورت های مالی حسابرسی شده بانک صادرات ایران بودیم صورت های مالی‌ای که تحولات خوبی به شرح ذیل در آن روی داده و همین تحولات زمینه ساز قرارگیری این بانک در مسیر رو به رشد است.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
اقتصاد گردان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بورس24، در نگاه اول در ترازنامه بانک موجودی نقد بانک رشد بسیار خوبی داشته و به عدد 9673 میلیارد تومان رسیده است در طرف دیگر ترازنامه بدهی این بانک به سایر بانک ها و موسسات 38 درصد کاهش داشته است.
 
براساس این گزارش، طبق صورت های سود و زیان بانک، حسابرس نیز بر صورت های مالی این بانک صحه گذاشته و تحول به خوبی مشهود است به عبارتی جمع درآمدهای بانک در 6 ماهه امسال به نسبت 6 ماهه سال گذشته 181 درصد معادل 2314 میلیارد تومان افزایش یافته است.
در دیگر کفه ترازوی بانک یعنی هزینه‌ها، تنها شاهد رشد 28 درصدی هزینه ها معادل 988 میلیارد تومانی هزینه ها هستیم که در مقابل با رشد درآمدها رقم چشمگیری محسوب نمی‌شود.
در نهایت رشد درآمد های 2314 میلیاردی در مقابل رشد هزینه های 988 میلیاردی سبب شده تا رشد درآمدها در بانک از هزینه‌ها فزونی یافته و همین امر زیان بانک را با کاهش همراه ساخته است.
با بررسی صورت‌های مالی «وبصادر» می‌توان به روشنی دریافت که روندهای حاکم بر بانک نشان از بهبود و ارتقای شاخص‌های عملکردی دارد و امید به سودآوری و قرارگرفتن در منطقه سود را در میان مدت ایجاد کرده است.