:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تا ۵ سال آینده

تقاضای جهانی برای زغال سنگ بالاتر می‌رود

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۳ تحت تاثیر رشد تقاضا در هند و سایر کشورهای آسیایی، بالاتر خواهد رفت.
کد خبر: ۱۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
اقتصادگردان- در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی شده است مصرف زغال سنگ به طور میانگین سالانه ۰.۲ رشد می‌کند و از ۵۳۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۵۴۱۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.

این گزارش چند روز پس از توافق حدود ۲۰۰ کشور با مقرراتی به منظور اجرای یک توافق جوی تاریخی با هدف محدود کردن آلایندگی سوختهای فسیلی و محدود کردن افزایش گرمای جهانی منتشر شده است. با وجود توجه رسانه‌ای به توقف سرمایه گذاری جدید در زغال سنگ، روند بازار مقاومت در برابر تغییرات را نشان می‌دهد.

زغال سنگ دومین منبع جهانی بزرگ انرژی پس از نفت و بزرگترین منبع انرژی برای تولید برق مانده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، برای این که جهان به اهداف جوی خود نایل شود، اقدامات بیشتری برای محدود کردن انتشار کربن، ذخیره سازی و استفاده از فناوری جذب کربن و نگهداری دی اکسید کربن به صورت زیرزمینی یا استفاده در صنایع دیگر نیاز است.

پیش‌بینی شده مصرف زغال سنگ در چین ۰.۵ درصد در سال کاهش پیدا کرده وبه ۲۶۷۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ برسد که ناشی از بهبود بهره وری در مصرف انرژی و سیاستهای مقابله با آلودگی هوا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش چشمگیر مصرف زغال سنگ در هند پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود تقاضا در این کشور ۱۴۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده و به ۷۰۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ برسد که ناشی از رشد تولید نیروی زغال سوز و تولید فولاد خام خواهد بود و رشد مصرف در این کشور کاهش مصرف در اروپا و آمریکا را جبران می‌کند.