:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
شکری:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته آینده بررسی خواهد شد

​نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس درخصوص لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: این لایحه تا هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
اقتصادگردان- محمود شکری در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، درخصوص لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: این لایحه تا هفته آینده از کمیسیون برای هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم لایحه مذکور قبل از بودجه در صحن علنی مجلس به صورت خارج از نوبت رسیدگی، تصویب و ابلاغ گردد.

نماینده مردم شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تغییرات خوبی در قانون مالیات بر ارزش افزوده دیده شده است که منجر به شفافیت در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و در نتیجه عدالت مالیاتی خواهد شد.

شکری اضافه کرد: با انجام این تغییرات مراجعه مودیان مالیاتی به ادارات مالیاتی کمتر خواهد شد و رسیدگی علی الراس به حداقل خواهد رسید؛ مگر برای افرادی که قانون را رعایت نکنند.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قانون جدید از تولیدکنندگانی که قانون را رعایت می کنند مطالبه نخواهد شد، گفت: پیش بینی شده است در صورتی که خریداران نهایی، فاکتور خریدشان را به سازمان امور مالیاتی ارائه نمایند بخشی از مالیات پرداختی برای تشویق به آنان عودت داده شود.

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز با تاکید بر لزوم تعامل با مودیان و فعالان اقتصادی استان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که باید به بخش تولید نگاه ویژه ای داشته باشیم، زیرا تولید نقشی اساسی در اقتصاد و اشتغال ایفا می کند.

وی اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مهم‌ترین راهکارهای نظام مالیاتی کشور در مقابله با فرار مالیاتی دانست و یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده یک منبع درآمد قابل اتکا برای دولت است.