:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پروژه‌های جدید نفت و گاز 5 برابر می‌شود

طبق یک گزارش جدید، شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز سال آینده در مقایسه با سال ۲۰۱۵ پنج برابر می‌شود اما مجموعه هزینه در این بخش برای تامین تقاضای آینده کافی نخواهد بود.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
اقتصادگردان- انتظار می‌رود مدیران شرکتهای انرژی تحت تاثیر افت شدید قیمت نفت در ماههای اخیر، به کنترل هزینه که پس از ریزش قیمت در سال ۲۰۱۴ اعمال شده بود بچسبند.

انگوس راجر، تحلیلگر شرکت "وود مک کنزی" در این باره اظهار کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در تولید نفت و گاز سال آینده به ۴۲۵ میلیارد دلار برسد در حالی که مجموع هزینه در این بخش ۷۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ بود و به ۴۴۰ میلیارد دلار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد.

اگرچه سطح هزینه از آن زمان اندکی بهبود یافته است اما هزینه سرمایه در سال آینده کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار مورد نیاز برای تامین رشد عرضه و جبران افت طبیعی تولید میادین قدیمی خواهد بود.

شماری از غولهای نفتی جهان از جمله اکسون موبیل و شورون اعلام کرده‌اند که با تسریع توسعه میادین شیل پربازده، میزان هزینه را در سال آینده افزایش خواهند داد.

اما به گفته راجر، در مجموع شرکتها به دنبال ثابت نگه داشتن هزینه سرمایه برای دادن سود نقدی به سرمایه‌گذاران خواهند بود.

با این حال کاهش هزینه چشمگیر که در سال‌های اخیر اجرا شد و نرخ پایین‌تر دکل‌های حفاری به معنای آن است که شرکتها می‌توانند با پول خود اقدامات بیشتری انجام دهند.

طبق "دورنمای ۲۰۱۹ وود مک کنزی"، انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز به ۵۰ مورد در مقایسه با ۴۰ مورد در سال ۲۰۱۸ و ۱۰ مورد در سال ۲۰۱۵ برسد. پروژه‌های بزرگ معادل بیش از ۵۰ میلیون بشکه نفت یا گاز دارند.

بسیاری از پروژه‌های جدید حول گاز خواهند بود و رکورد بالایی پروژه‌های  LNGدر سال ۲۰۱۹ چراغ سبز می‌گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، پروژه‌های LNG تولید ۱۰۰ تریلیون فوت مکعب گاز را هدف گرفته اند که بالاتر از ۸۰ تریلیون فوت مکعب گاز در سال ۲۰۱۹ و ۳۲ تریلیون فوت مکعب گاز در سال ۲۰۱۷ است.