:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
التزام به مسئولیت‌های اجتماعی از منظر فعالان:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ مهربان‌ترین نهاد مالی کشور، اقدامات بخش سلامت، آموزش و معیشت جامعه در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک است

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یک بانک دغدغه‌مند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعي، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در بخش‌هاي مختلف داشته و دارد.
کد خبر: ۱۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
اقتصادگردان- اين فعاليت‌ها باعث شده تا توجه مديران و فعالان اين بانک به مسائلي باشد كه شايد در كمتر بانك و موسسه‌اي كه در بخش پولي فعاليت دارد به اين قوت ديده شود.‌ بر همين اساس در اين گزارش تلاش شده تا نگاهي به ديدگاه‌هاي افراد مختلف در حوزه‌هاي گوناگون به فعاليت‌هاي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران داشته باشيم. اين گزارش كه از توجه به نقش بنيادي و هدايت‌كننده آموزش ‌و پرورش و بهداشت و درمان آغاز و به حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي ختم مي‌شود را بخوانيد.
توجه بانکی و حمایت دانش آموزان بی‌بضاعت
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای توسعه عدالت تحصیلی در مناطق روستايي و عشايري ۱۷ استان کمتر برخوردار کشور در همکاري با آموزش‌وپرورش نسبت به شناسايي دانش آموزان نيازمند و توزيع بسته‌هاي آموزشي و بهداشتي اقدام كرده است.
این مهم و فعالیت‌های حمایتي ديگر بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در زمينه هاي آموزش و پروش موجب توجه مسئولين ارشد اين حوزه شده است.
علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از دستاوردهاي علمي دانش آموزان بي‌بضاعت گفت: دانش آموزان در سراسر کشور توانسته‌اند، توانمندي علمي خود را نشان دهند، اما بسياري از دستاوردهاي آنان نيازمند حمايت بيشتر دستگاه‌هاي مختلف است تا جنبه‌هاي توليدي پيدا کند.
او با اشاره به گام‌های مؤثر و بی‌بدیل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران براي رفع محروميت و کمک به افراد مستضعف جامعه خصوصاً در مناطق محروم کشور اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم فردي به دليل فقر مالي از تحصيل بازمانده و بي‌سواد بماند. دانش آموزان بي‌بضاعت، گاهي به دليل نداشتن اقلام تحصيلي و پوشاك موردنياز مجبور به ترك تحصيل مي‌شوند؛ ازاين‌رو بر تمامي خيرين، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي ضروري است تا همانند بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در مسير حمايت از دانش آموزان مناطق محروم گام بردارند.
زرافشان با تأکید به اهمیت نظام آموزشی و نقش مؤثر دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان هر کشوري تصريح کرد: همه متصديان آموزش‌وپرورش در تلاش هستند تا با کمك خيرين جامعه، با ايجاد شرايط مناسب تحصيلي براي تمامي دانش آموزان، سطوح عدالت تحصيلي را در اقصي نقاط كشور گسترش دهند.

توانمندسازی معلمان و فرهنگیان
دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان هم با قدردانی از اقدامات مؤثر این بانک براي ترويج و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور معتقد است که بانكداري در بستر قرض‌الحسنه يكي از ابعاد توسعه بانكداري اسلامي است كه سرآمد ساير حوزه‌ها در توانمندسازي نيازمندان است.
وی افزود: سطح فرهنگی هیچ جامعه‌ای بالاتر از سطح کلاس و مدرسه نيست و مهم‌ترين خطر براي رسيدن به سطح بالاي فرهنگي از بين رفتن انگيزه در معلمان است که اين چالش جز از طريق رفع دغدغه‌هاي معيشتي فرهنگيان عزيز و زحمتکش ميسر نخواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان ادامه داد: خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران کمک شايسته‌اي به توانمندسازي و تأمين مايحتاج ضروري معلمان و فرهنگيان جامعه كرده است و اميدواريم تا اين همكاري‌ها در سطح وسيع‌تري ادامه پيدا كند.
ناصری، مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل هم در این حوزه گفت: معلمان به‌عنوان مؤثرترين عضو در نظام تعليم و تربيت، نقش شايسته و مطلوبي در ارتقاي کيفيت آموزش‌وپرورش و تحقق جامعه صالح ايفا مي‌کنند و حمايت بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از جامعه فرهنگي بي‌بديل است.

حضور سازنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه سلامت
دیگر عرصه‌ای که ورود بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به این حوزه توجه مسئولين ارشد کشوري را جلب کرد، حوزه سلامت و درمان است كه همواره از حوزه‌هاي موردتوجه بوده است. در اين حوزه به دليل هزينه‌هاي وارده به‌خصوص در بيماري‌هاي صعب‌العلاج و پرخطر، نگاه ويژه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولين را در پي داشته است.
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين خصوص با اشاره به فعاليت‌هاي بانک بيان داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ايران، مجموعه‌اي پويا و مردم‌نهاد است كه با كمك و سپرده‌گذاري خيرين، خدمات تسهيلاتي ارزنده‌اي به محرومان و نيازمندان واقعي جامعه اعطا نموده است.
وزیر بهداشت ضمن تاکید به نقش خدمات ارائه‌شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تأمین مايحتاج نيازمندان، خصوصاً کمک به رفع دغدغه اقشار ضعيف در حوزه سلامت و درمان گفت: هرچند سقف مبلغ تسهيلات ارائه‌شده ۲۰ ميليون تومان است، ولي همين مبلغ اندك مي‌تواند گره‌گشاي بسياري از بيماران باشد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص تأثیر هم‌افزایي متقابل خيرين با بانک قرض‌الحسنه مهر ايران تصريح کرد: خيرين حوزه سلامت مي‌توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي بالاي اين بانک سطح حمايت‌هاي خود را افزايش دهند.

همراه با خیرین سلامت
ایازی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت هم در اين بخش معتقد است: بنگاه‌هاي توليدي و اقتصادي مي‌توانند در چارچوب مسئوليت‌هاي اجتماعي خود از اين اقشار حمايت نمايند؛ همچنين افزايش تعاملات بانکي در حوزه قرض‌الحسنه به‌منظور ارائه خدمات شايسته‌تر به نيازمندان واقعي جامعه، سطح معنوي اقدامات صورت گرفته را افزايش خواهد داد.
وی در خصوص پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در حوزه سلامت و درمان جامعه ابراز داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌تواند در حوزه‌هاي خيريه سلامت، ارائه خدمت به مددجويان تحت پوشش و نيازمنداني که در تأمين هزينه‌هاي درمان با مشکل روبرو مي‌شوند، تعامل با باشگاه خيرين سلامت، پرداخت تسهيلات به كاركنان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، بيمارستان‌ها و مراكز خدمات درماني و …كمك‌رساند.
ایازی با اشاره به امکاناتی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مي‌تواند در اختيار جامعه خيرين کشور قرار دهد بيان داشت: بهره‌مندي از سرويس‌هاي اين بانك كه بر پايه اصول بانكداري اسلامي استوار است مي‌تواند هم به تحقق ساخت و ايجاد سازه‌هاي عام‌المنفعه آنان كمك كند و هم با امتيازي كه از محل گردش حساب آنان ايجاد مي‌شود مي‌توان نيازمندان و مددجويان تحت پوشش خود را جهت دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه به اين بانك معرفي نمايند.

تقویت روحیه کمک‌رسانی به بیماران
سهیلا جلودار زاده نماینده مردم تهران هم با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: همکاري وزارت بهداشت و بانک قرض‌الحسنه مهر ايران مي‌تواند كمك خوبي براي بيماران باشد؛ چراكه اين بانك به‌عنوان پشتيبان مالي مي‌تواند با جلب حمايت خيران شرايط مناسب‌تري را براي كمك به محتاجان فراهم كند.
جلودار زاده افزود: با چنین اقداماتی می‌توان روحیه کمک‌رساني به بيماران را در ميان مردم تقويت کند و به آن‌ها انگيزه دهد که با هدفمندي به كمك بيماران بشتابند.

تشویق کمک‌رسانی به بیماران
شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص فعاليت‌هاي حوزه سلامت بانک قرض‌الحسنه مهر ايران اذعان داشت: اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در حمايت از بيماران نيازمند جاي تقدير دارد؛ اين بانک مي‌تواند با استفاده از كمك‌هاي مردمي و همچنين خيرين، به بيماران تسهيلات اعطا كند.
او افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند با مدیریت حساب، هم کمک مالي در اختيار بيماران و مراکز درماني قرار دهد و هم با تشويق كمك‌رساني به بيماران حمايت‌هاي خوبي را جلب كند.

کمک به بیماران صعب‌العلاج
هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه نيز در رابطه با ورود بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در طرح ارتقاي سلامت عمومي اظهار داشت: کمک خيران و نهادهاي مختلف به بيماران همواره مرسوم بوده است، كمك‌هاي پراكنده نمي‌تواند نتايج منسجم و پابرجايي داشته باشد. از آنجائي كه هزينه درمان بيماران صعب‌العلاج هزينه‌بر و بالاست ضرورت دارد كه علي‌رغم بودجه دولتي به كمك‌هاي ديگر توجه شود.
او گفت: ساماندهی کمک‌ها از طریق سیستم بانکی مي‌تواند نتايج خوبي را به بار آورد. حال که بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در اين زمينه فعال‌شده بسيار مطلوب است و مي‌توان به نحو شايسته‌اي از اين پتانسيل به نفع بيماران استفاده كرد.
قوامی اعلام کرد: می‌توان با بهره‌گیری از نيات خيرخواهانه و کمک‌هاي مردمي در رفع نيازهاي بيماران صعب‌العلاج، ايجاد شبکه اجتماعي مردمي كارآمد از طريق حامي يابي براي كمك به بيماران صعب‌العلاج، كمك از طريق درگاه اينترنتي با استفاده از كارت‌هاي بانك‌هاي عضو شبكه شتاب كمك خيران را توسعه داد.

مهربان‌ترین نهاد مالی کشور
دکتر حسن خدابنده لو مدیرکل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کردستان، در جریان گسترش تعاملات مالی با بانک قرض‌الحسنه مهر ايران بيان داشت: اين بانك، مهربان‌ترين نهاد مالي در كشور است و همه ما به اين مهرورزي نيازمنديم.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اهداف بزرگ، شایسته و متعالی را براي شناسايي و توانمندسازي نيازمندان واقعي جامعه در پي دارد و نياز است تا تمامي سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌هاي دولتي و خصوصي در اين راستا هم‌افزايي داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: این بانک با صرف‌نظر از منافع مالی به دنبال ارائه بهترين خدمت به اقشار متوسط و ضعيف جامعه است و اين امر نشان‌دهنده مهرباني اين مجموعه در قبال مشتريان است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منظر حوزه زنان
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین در راستای توجه به سیاست توانمندسازي بانوان گام‌هاي شايان توجهي در اين زمينه برداشته که خود موجب توجه مسئولين قرارگرفته است.
معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، با اشاره به فعالیت‌های بانک معتقد است: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانکي بسيار خوب در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي است و مأموريت سنگيني را بر عهده دارد و نظام بانكي باوجود همه مشكلات پيش رو مسئوليت اجتماعي را به‌عنوان ماموريت خود پذيرفته كه جاي تشكر دارد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حمایت از گروه‌های آسيب‌پذير زنان و خانواده موردتوجه جدي دولت است و دستاوردهاي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران نيز حاکي از توجه به اين گروه‌هاي جامعه است.
وی با اشاره به دو طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» و «اندوخته خانواده مهر ایران» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: دولت نيز با رويکرد توان‌افزايي زنان به‌ويژه زنان سرپرست خانوار حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهد تا زنجيره اشتغال‌زايي براي اين قشر کامل شود.

برنامه‌ای مناسب برای محرومیت‌زدایي
دکتر حسینی معاون سیاسی وامنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي هم با اشاره به اين طرح بيان داشت: اجراي طرح بانوان مهر ايران، بهترين کمک به فعاليت‌هاي محروميت‌زدايي و در راستاي تحکيم خانواده است.
وی افزود: طرح اندوخته بانوان مهر ایران یکی از بهترين فرصت‌هاي است که توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ايران و به‌صورت واقع بينانه طراحي‌شده و مي‌تواند کمك‌رسان دولت در بخش بانوان باشد.

نقش بی‌بدیل در کاهش شکاف طبقاتی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابو ترابی فرد عضو شورای عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه هم در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي و اجتماعي بانک معتقد است: پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه در راستاي تأمين خرد مالي براي ايجاد کسب‌وکارهاي کوچك به‌منظور افزايش نرخ اشتغال‌زايي در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران مي‌تواند به پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي در كاهش شكاف طبقاتي و رونق در توليد كالا و خدمات كمك شاياني داشته باشد.
او ادامه داد: استقلال اقتصادی به معنای دستیابی به توانايي محافظت از اقتصاد در مقابل نوسانات بين‌المللي است و با توجه به درون‌زا بودن و عدم وابستگي منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ايران به سرمايه‌گذاري خارجي مي‌تواند نقش بسزا و تأثيرگذاري در دستيابي به اقتصاد مقاومتي ايفا نمايد و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اشتغال و توليد گام برمي‌دارد که شايسته تقدير است.

یاری‌رساندن به نیازمندان جامعه
محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو هم با تاکید بر سنت قرض‌الحسنه در جامعه اسلامي بيان داشت: ماهيت اين نوع تسهيلات به‌گونه‌اي است که انتفاع آن مي‌تواند تأثير بسزايي در ميان اقشار کم‌درآمد و آسيب‌پذير جامعه داشته باشد.
قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: ترجمان‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند در جهت ترويج سنت الهي قرض‌الحسنه، علاوه برافزايش رفاه کارکنان و رفع احتياجات ضروري آنان در قبال تمرکز بخشي از درآمدهاي خود در بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در ياري‌رساندن به نيازمندان جامعه سهيم باشند. وي با اشاره به همكاري و ابراز رضايت اين وزارت خانه با بانك اظهار داشت: فضاي خوب و مديريت بهينه زمان از ويژگي‌هاي بارز و برتر بانك قرض‌الحسنه مهر ايران است كه مانع اتلاف وقت مشتري مي‌شود.

توجه به نیازمندان جامعه
مهدی راسخ، معاون وزیر ارتباطات نیز دیگر مسئولي است که بابيان نقش موثر توسعه ساختار بانکداري اسلامي در کاهش مشکلات اقتصادي، گفته است: بانك قرض‌الحسنه مهر ايران عملكرد شايسته‌اي در خصوص مسئوليت‌هاي اجتماعي و توجه به نيازمندان جامعه داشته است.

کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمیني (ره) هم‌بارها در تقدير از همکاري بانک در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي صحبت کرده و با اشاره به اينكه از سال ۹۴ تا ۹۶ بانك قرض‌الحسنه مهر ايران ۱۴۲ ميليارد تومان به مددجويان كميته امداد تسهيلات اشتغال‌زايي پرداخت كرده است افزود: با اين مبلغ ده هزار و ۴۰۰ طرح اجراشده كه نتيجه آن خودكفايي بيش از هشت هزار خانوار تحت حمايت بود. درواقع ۸۰ درصد از وام‌هاي اشتغال پرداخت‌شده به ثمر نشسته است.
وی با اعلام اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران‌ از ۵۰ میليارد تومان اعتبار ابلاغ‌شده براي اشتغال‌زايي مددجويان کميته امداد در سال گذشته ۴۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات امسال نيز كه معادل سال گذشته تعيين‌شده به‌طور كامل به شعب اين بانك ابلاغ‌شده است.
فتاح بابیان اینکه همکاری خوبی ميان اين نهاد و بانک‌ها در زمينه اعطاي تسهيلات اشتغال‌زايي به مددجويان و نيازمندان وجود دارد، اظهار داشت: هميشه همکاري خوبي ميان كميته امداد و بانك‌ها در حوزه‌هاي توانمندسازي نيازمندان و كمك به رفع مايحتاج ضروري مردم وجود دارد.‌
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ماهيت قرض‌الحسنه بانک قرض الحسنه مهرايران از جنس نياز مدد خواهان و افراد کم‌توان جامعه است و اين بانک همانند نام خود با مهر و مهرباني وافر به دنبال گره‌گشايي از مشكلات مردم است.
وی تصریح کرد: روحیه کارکنان این بانک با مهر و محبت عجين شده و سابقه خوبي در اهتمام به نيازمندان و به‌ويژه مددجويان كميته امداد و سازمان‌هاي مردم‌نهاد داشته است.

رفع مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی
غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامي نيز با اشاره به نقش مجلس در توسعه متوازن تمامي نقاط کشور اظهار داشت: افزايش زيرساخت‌هاي رفاهي و معيشتي روستاها و مناطق کمتر توسعه‌يافته يکي از راه‌كارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است و خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران مي‌تواند نقش به سزايي در اين حوزه داشته باشد.

ایفای نقش شایسته در رونق اقتصادی
پور ابراهیمی رئیس کمیسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: توجه به موضوعات اقتصادي و توسعه بسترهاي کارآفريني و اشتغال‌زايي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است به‌نحوي‌که مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در چند سال گذشته برنامه‌ريزي سازمان‌ها و نهادهاي کشور را بر مبناي اقتصاد مقاومتي تبيين نموده‌اند.
او در رابطه با نقش مؤثر خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اقتصاد کشور بيان داشت: اين بانک نمودي از ساختار بانکداري اسلامي است كه ارائه خدمات آن بر پايه ضوابط و قوانين قرض‌الحسنه استوار است.
پور ابراهیمی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت تسهیلات ارزان‌قيمت خود به کارآفرينان و بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌تواند نقش شايسته‌اي در رونق اقتصادي ايفا نمايد.
محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای عالي پول و اعتبار با اشاره به اهميت تحقق سياست‌هاي کلي اشتغال و نقش بسزاي آن در بهبود وضعيت معيشت و رفاه اقشار کم‌درآمد بيان داشت: اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه مي‌تواند نقش بسزايي در رونق اقتصادي کشور ايفا كند.

توانمندسازی افراد
بهمن طاهر خانی، رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماينده مردم تاکستان در مجلس شوراي اسلامي هم خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در قالب طرح‌هاي گوناگون را نشانه‌اي از ظرفيت‌هاي عقد قرض‌الحسنه دانست که به شايستگي در شعب اين بانک آشكارشده است.
وی در ادامه بیان داشت: در بسیاری از طرح‌هاي ارائه‌شده اين بانک درباره کمک به اقشار آسيب‌پذير جامعه نگاه ويژه‌اي شده است. پرداخت تسهيلات به زندانيان آزادشده، اعطاي وام به مددجويان کميته امداد و بهزيستي و همچنين اجراي طرح‌هاي پيوند مهر ايران، رويش باور، سفيران سلامت، بانكداري اجتماعي، اندوخته خانواده مهر ايران و اندوخته بانوان مهر ايران مي‌تواند به توانمندسازي افراد كمك شاياني كند.

نقش مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی
مهدی جمالی نژاد، شهردار یزد با اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات و ثروت در طبقات مختلف جامعه بيان داشت: بخشي از معضلات اجتماعي ازجمله بيکاري، اعتياد، طلاق و ... ريشه در مشکلات مالي و اقتصادي دارد و بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با اعطاي وام‌هاي ارزان‌قيمت و قرض‌الحسنه نقش مؤثري در كاهش اين آسيب‌ها داشته است.

تأمین مایحتاج ضروری و بهبود معیشت جامعه
سردار سعید منتظر المهدی، معاونت اجتماعی نیروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به نقش فعاليت‌هاي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در تأمين مايحتاج ضروري و بهبود معيشت جامعه تصريح کرد: پاس نهادن به پليس مردم و توجه به توانمندسازي و پرداخت تسهيلات به آنان توسط اين بانک در راستاي ايجاد و افزايش امنيت در جامعه است که جاي سپاس دارد. وي افزود: بخش عظيمي از آسيب‌هاي متعدد و متنوع كه در كشور ما وجود دارد با يكي دو جلسه مددكاري كاملاً قابل‌رفع است. در سال گذشته حدود ۷۶ درصد از پرونده‌هايي كه به دواير مختلف ما ارجاع شده با حضور در مراكز مشاوره حل‌وفصل و از چرخه انتظامي خارج‌شده است.
سردار منتظر المهدی بیان داشت: بخشی از این آسيب‌ها به بيکاري و کمبودهاي مالي مربوط مي‌شود که خيلي از آن‌ها با پرداخت ۲ يا ۳ ميليون تومان برطرف مي‌شود و خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در اين زمينه گام‌هاي مؤثري برداشته است؛ اين بزرگ‌ترين خدمتي است كه شما انجام مي‌دهيد و جاي تقدير و تشكر دارد.

بانکداری اسلامی راه‌حل اساسی مشکلات
رشیدیان، استاندار خراسان رضوی هم دیگر مقام مسئولي است که با اشاره به اينکه بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از دستاوردها و افتخارات اين نظام مقدس است مي‌گويد: همه مسئولين مي‌بايست براي هرچه قوي‌تر شدن اين بانک هر آنچه لازم است را انجام دهند.
او تصریح کرد: بانکداری اسلامی راه‌حل اساسی بسياري از مشکلات است و اميدواريم در آينده، همه بانک‌ها به اين سمت‌وسو حركت كنند.
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین نیز در این حوزه ابراز داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با مردم نيازمند طرف حساب است و به درخواست‌هاي ضعيف‌ترين اقشار جامعه در مقايسه با ساير بانک‌ها رسيدگي مي‌کند.
استاندار قزوین اضافه کرد: فعالیت این بانک علاوه بر یک کار بانكي، اقدامي خداپسندانه است و كمك به مردم نيازمند به‌عنوان نعمتي براي مسئولان خدمت‌گزار محسوب مي‌شود.
گراوند، استاندار بوشهر نیز با تأیید این گفته‌ها معتقد است: اهتمام کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي و ترويج فرهنگ قرض‌الحسنه، نقش مؤثري در بهبود معيشت مردم و ارتقاء جايگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ايران داشته است.
وی افزود: این بانک با دیدگاه خیرخواهانه فعاليت‌هاي مثبت و مطلوبي در عرصه‌هاي اشتغال‌زايي، بهداشت و درمان، معيشت و ازدواج جوانان دارد و خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي آن، گره‌گشاي آحاد جامعه است.
مهندس تبادار، استاندار فارس هم در این خصوص گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است با تمرکز بر سنت نیکوی قرض‌الحسنه، اقشار ضعيف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.
وی با اشاره به رقابت بانک‌ها در استان فارس گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان پرچم‌دار بانکداری ناب اسلامی توانسته است بدون توجه به نرخ سوددهي و با تکيه‌بر اعتقادات و باورهاي مذهبي مردم در سيستم بانكي به رقابت بپردازد.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام هم با اشاره به نقش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان داشت: رفع نيازهاي ضروري مردم به‌ويژه اقشار کم‌درآمد جامعه از طريق تسهيلات قرض‌الحسنه ازجمله موضوعاتي است که بايد موردتوجه تمامي دستگاه‌ها قرار گيرد.
وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه طرح‌های حمایتي مي‌تواند در بالا بردن انگيزه‌هاي کاري و کمک به فراهم آوردن مقدمات اشتغال‌زايي در كاهش نرخ بيكاري مؤثر باشد.
استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های توليدي با تقويت همکاري‌هاي دوجانبه با بانک قرض‌الحسنه مهر ايران مي‌توانند با افزايش بهره‌وري نيروي انساني، سهم بيشتري از توليد را به خود اختصاص دهند.