:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

قیمت‌ ارز، طلا و سکه در روز شنبه

امروز هم همچون روزهای گذشته قیمت سکه و طلا و ارز روند کاهشی خود را به صورت نسبی ادامه داد تا پرونده بازار در آغاز هفته با شیب کاهشی گشوده شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردان- قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۰۷ هزار تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و۳۷۰ تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۳۹ دلار رسیده است.

بانک‌ها دلار را گران‌تر از بازار می‌خرند

امروز (شنبه) نرخ خرید دلار و یورو از سوی بانک‌ها کاهشی شد که البته نسبت به نرخ صرافی‌ها در بازار آزاد بیشتر است.

بانک‌ها امروز (۲۴ آذر) نرخ خرید ارز را کاهش دادند و تا ساعت ۱۳ امروز هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۹۳ تومان خریدند. همچنین نرخ خرید یورو نیز نسبت به آخرین روز هفته قبل کاهشی بوده و ۱۱ هزار و ۴۱۵ تومان است. در صورتیکه روزهای پایانی هفته گذشته هر دلار در بانک‌ها قیمت ۱۰ هزار و ۱۱۱ تومان و هر یورو ۱۲ هزار و ۱۲۲ تومان خریداری می‌شد.

امروز قیمت خرید پوند نیز در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۱۴ تومان است.

آخرین نرخ ارز در بازار غیر رسمی

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۰۴۸ تومان، نرخ فروش درهم ۲۷۲۵ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۳ هزار و ۱۴۵ تومان است.

قیمت خرید هر دلار آمریکا در بازار آزاد توسط صرافی ملی امروز نیز ۱۰ هزار و ۱۵ تومان اعلام شده است که پایین‌تر از نرخ خرید بانک‌هاست.

ارز مسافرتی چند؟

از سوی دیگر بانک‌ها در صورت کامل بودن مدارک مسافران، برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی به آن‌ها می‌فروشند که بر اساس اعلام بانک‌ها، امروز هر یورو مسافرتی ۱۱ هزار و ۷۴۹ تومان قیمت دارد که این رقم با احتساب کارمزد به حدود ۱۲ هزار تومان می‌رسد.