:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر ارتباطات عنوان کرد:

مردم مراقب تماس‌ با عنوان قرعه کشی و درخواست اطلاعات بانکی باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نکاتی در زمینه آگاه سازی برای مقابله با کلاهبرداران گفت: تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند، کلاهبرداری است.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
اقتصادگردان- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی با ذکر دو نکته کاربردی به منظور آگاه سازی شهروندان گفت: اولین نکته مربوط به آن است که نرم افزارها و یا پیام‌هایی که در فضای مجازی با عنوان شارژ یا اینترنت رایگان تبلیغ می‌کنند دروغ و فریب است.

وی افزود: تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند نیز کلاهبرداری است. آذری جهرمی تاکید کرد: باید در مقابل این نوع از کلاهبرداری‌ها مراقب باشیم.

همچنین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به توییت یکی از کاربران در زمینه مقابله با کلاهبرداری و نحوه کار نادرست برخی از شرکت‌های ارزش افزوده گفت: اقدامات بسیار زیادی برای پیشگیری و مقابله با سرویس‌های ارزش افزوده انجام شده است؛ از جمله این اقدامات دائر کردن سرویس #۸۰۰*، بررسی حقوقی دو پرونده بزرگ و بازگرداندن بیش از ۳۰ میلیارد تومان به مردم، راه اندازی سامانه شکایات مردم، مسدود سازی بیش از ۴۰ هزار سیم کارت متخلف و تدوین آیین نامه‌ها است.