:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اعلام کرد

مسئول تامین ایمنی کارگاهها با کارفرمایان است

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت بازرسی کار را صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌ها اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
اقتصادگردان- علی مظفری مسئولیت تامین ایمنی کارگاه‌های کشور را بر اساس مواد ۹۱ و ۹۵ قانون کار برعهده کارفرمایان دانست و گفت: کسی که یک کسب و کار و فعالیت اقتصادی ایجاد می‌کند باید خود پیش بینی الزامات ایمنی را نیز برای انجام کار ایمن لحاظ کند.

وی بر ضرورت ایجاد ساختارهای ایمنی در کارگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: به استناد آیین‌نامه بکارگیری مسئولین ایمنی مصوب شورای عالی حفاظت فنی، کارفرمایان باید نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت بر حسب نوع فعالیت اقدام کنند و حضور مسئول ایمنی در یک کارگاه نشان از درایت کارفرما و اهمیت وی به صیانت از منابع مادی و انسانی شاغل در آن کارگاه است.

به گفته مظفری، استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای کارفرما یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درعین حال بر الزام کارفرمایان  برای اجرای آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی تاکید کرد و از بازرسان کار خواست تا هیچ گونه اغماضی در این خصوص اعمال نکنند.

وی گفت: روند امکان سنجی الحاق به مقاوله‌نامه شماره ۸۱ بازرسی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز و جلسات متعددی نیز در این خصوص با شرکای اجتماعی برگزار شده اس و ما از ظرفیت آن مقاوله‌نامه برای توسعه بازرسی کار کشور با نگاه تبیین شاخص‌های استاندارد بین المللی استفاده خواهیم کرد.