:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رییس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری مطرح کرد

۴ چالش اصلی عدم توسعه زیست‌بوم در ایران، اثرات سند آمایش در ارتقای نوآوری‌های منطقه‌ای

رییس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به چهار چالش اصلی عدم توسعه زیست‌بوم‌ها در کشور، گفت: سند آمایش سرزمینی که از سوی وزارت علوم تهیه شده است، در توسعه زیست‌بوم‌های منطقه‌ای موثر است.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
اقتصادگردان- دکتر منوچهر منطقی در کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با طرح این سوال که چگونه می‌توان مدیریت نوآوری و فناوری را در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های صنعتی اجرایی کرد، افزود: بر این اساس در هر دوره از این کنفرانس موضوعاتی را مطرح کردیم.

وی عنوان این دوره از کنفرانس را تحولات فناورانه، زیست‌بوم نوآورانه و مدل‌های کسب و کار عنوان کرد و ادامه داد: زیست‌بوم‌های فناورانه برای ادامه حیات نیاز به نهادهای هماهنگ کننده دارند.

منطقی با اشاره به وجود سه نوع زیست‌بوم فناورانه، یادآور شد: "کسب و کار"، "نوآوری" و " پلتفرمی" از انواع کسب‌وکارها محسوب می‌شود و در ایران برای فعال شدن این زیست‌بوم‌ها چهار چالش وجود دارد.

وی، توجه عمده روی زیست‌بوم‌های کسب و کارهای خدماتی، عدم تجربه کافی سیستم‌های حاکمیتی برای شکل‌گیری زیست‌بوم‌ها، عدم موفقیت برای ارتقای هماهنگی‌ها میان فعالان این عرصه و تامین مالی و سرمایه را از جمله چالش‌های ایران در توسعه زیست‌بوم‌ها عنوان کرد.

رییس کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری یادآور شد: بر این اساس ۱۱ پنل و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی یکی از این پنل‌ها را در زمینه بررسی سند آمایش آموزشی دانست که از سوی وزارت علوم تهیه می‌شود و ادامه داد: سند آمایش آموزشی اقدام مناسبی برای توسعه منطقه‌ای زیست‌بوم‌های نوآوری و فناوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بانوان هستند، گفت: از این رو یکی از پنل‌های این کنفرانس به موضوع بانوان نوآور برای افزایش ظرفیت فناورانه کشور خواهد بود.

منطقی با بیان اینکه در این کنفرانس ۷۲ مقاله ارائه شده است، افزود: از این تعداد ۶ مقاله به عنوان ارائه شفاهی انتخاب شده است.