:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

هند و امارات قرارداد سوآپ ارزی ۴۹۵ میلیون دلاری امضا کردند

سفارت هند در امارات اعلام کرد که دهلی نو و ابوظبی قرارداد سوآپ ارزی به ارزش ۴۹۵ میلیون دلار امضا کردند.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
اقتصادگردان- دهلی نو و ابوظبی قرارداد سوآپ ارزی به منظور تقویت تجارت و سرمایه گذاری خود بدون دخالت ارز ثالث مانند دلار آمریکا را به امضاء رساندند. در همین حال سفارت هند در ابوظبی اعلام کرد که این قرار داد سوآپ ارزی شامل دو میلیارد درهم امارات یا ۳۵ میلیارد روپیه (معادل ۴۹۵ میلیون دلار) است. سفارت هند اعلام کرد انتظار می رود قرار داد سوآپ ارزی دوجانبه میان هند و امارات متحده عربی کاهش وابستگی به ارزهای سخت مانند دلار آمریکا را فراهم کند.

سفارت هند به این نکته اشاره کرد که این قرار داد باعث استفاده بیشتر از ارزهای ملی در میان دو کشور می شود و می تواند تاثیرات ناشی از نوسانات نرخ ارز را به دلیل وابستگی به ارز ثالث کاهش دهد. همچنین انتظار می رود هزینه های انتقال که به دلیل ریسک نرخ ارز افزایش پیدا می کند را کاهش دهد.

طرفین در مورد همکاری در بخش انرژی، امنیت، تجارت، سرمایه گذاری، هوا و فضا، دفاعی و دیگر بخش ها بحث و گفتگو کرده اند. در حال حاضر تجارت دوجانبه هند و امارات متحده عربی بیش از ۵۰ میلیارد دلار است و هر دو کشور به عنوان بزرگترین شریک تجاری یکدیگر شناخته می شوند.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در امارات در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶.۶ میلیارد دلار ثبت شده؛ در حالی که سرمایه گذاری امارت در هند ۵.۸ میلیارد دلار بوده است. امارات متحده عربی به عنوان ششمین صادر کننده بزرگ نفت به هند و تجارت غیر نفتی دو کشور ۳۴ میلیارد دلار است.

بر پایه این گزارش اوایل سال جاری میلادی، شرکت ملی نفت ابوظبی و یک کنسرسیوم هندی که توسط شرکت نفت و گاز طبیعی هدایت شده بودند، قرار دادی امضاء کردند که واگذاری ۱۰ درصد از سود ناشی از فعالیت های فراساحلی را به شرکت های هند اعطاء می کند و از این طریق فرصتی برای توسعه میادین نفتی فراساحلی ابوظبی فراهم شود که در حدود ۱.۴ میلیون بشکه نفت در روز تولید می کنند.