:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دادوستدهای هفته دوم آذر مشخص کرد:

دو صنعت رکوردار بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس

محصولات شیمیایی بیشترین ارزش و خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات بازار سهام در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
اقتصادگردان- جزییات آمار داد و ستدهای تالار شیشه ای در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه، نشان می دهد که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز هفته دوم آذر ماه به ۱۶۶.۸۶۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۳۰۸۸ افزایش داشته است.

حجم داد و ستدها

بر اساس این گزارش، تعداد روزهای کاری هفته گذشته ۵ روز بود و حجم معاملات ۷۷۵۱ میلیون سهم و ارزش آن ۲۱۹۱۷ میلیارد ریال رسید که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته که ۴ روز کاری داشت که به ترتیب ۳۲ درصد و ۲۲ درصد افزایش را ثبت کرده است.

از سویی دیگر، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته به ۶۳۳.۲۵۲ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه ۹۷، شاخص کل  با  ۷۳.۳ درصد افزایش به رقم ۱۶۶.۸۶۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۵۸.۹ درصد افزایش به ۲۷.۴۴۱ واحد رسید

بیشترین ارزش معاملات

این گزارش می افزاید: صنایع محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را با ۱۶ درصد و صنعت خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات را با ۲۰.۱ درصد در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه ۹۷ به خود اختصاص دادند.

بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۷، « منسوجات » با بازدهی ۲۶.۲ درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت « استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف » با افت با (۲۵.۶) درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

وضعیت تپیکس

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، در محاسبه بازدهی ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد ۳.۳ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با افت ۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­ اند.