:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

روسیه آماده قطع ویزا و مسترکارت در آستانه تحریم‌های جدید

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد بانک های روسی به دنبال جایگزینی برای ارائه دهنده خدمات ویزا و مسترکارت باشند.
کد خبر: ۱۲۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
اقتصادگردان- به نقل از ارشاتودی، از آنجایی که کنگره ایالات متحده آماده ارائه بسته جدید تحریم های ضد روسی در ماه آینده میلادی است، مسکو با تحریم های سخت تری روبرو می شود. در همین حال بانک مرکزی روسیه نسبت به ریسک های احتمالی به بانک های این کشور هشدار داده است.

بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرد که موسسات مالی اقدامات پیشگیرانه لازم را اتخاذ کنند، به دلیل آنکه بانک های شریک آنها مجبور به قطع کردن خدمات اتصال آنها به دو نظام پرداخت پُر کاربرد جهان یعنی ویزا و مستر کارت هستند.

همچنین بانک مرکزی روسیه به بانک های این کشور توصیه کرد که به دنبال یک اسپانسر جایگزین باشند که قادر به گرفتن جای فعلی ارائه دهنده خدمات ویزا و مسترکارت باشد.

بر همین اساس، روسیه در پاسخ به تحریم های آمریکا نظام پرداخت ملی خود موسوم به «نظام پرداخت میر» را توسعه داده است. این نظام پرداخت برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی به دنبال قطع موقت دسترسی مشتریان روسی به ویزا و مستر کارت به دلیل تحریم های آمریکا راه اندازی شد.

بر پایه این گزارش، در اوایل ماه جاری میلادی مدیر عامل اسبربانک روسیه گفته بود که یک یا دو بانک روسی نسبت به تحریم های احتمالی آمریکا آسیب پذیر هستند.