:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران:

طرح «همیاران مهر» گامی دیگر در مسیر مسئوليت هاي اجتماعي

سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرايران با اشاره به اقدامات مطلوب سال هاي اخير بانک در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي بيان داشت: اين بانک به مسئوليت هاي اجتماعي اعتقاد خاص و عملي دارد و در اين حوزه گام هاي موثري برداشته است.
کد خبر: ۱۲۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سلیمان توکلی در اين باره اظهارداشت: بخشي از منابع بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي مسئوليت اجتماعي هزينه شده که مي توان از طرح هايي مانند پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهيلات به زنان سرپرست خانواده، كمك به زلزله زدگان كرمانشاه، احداث مدرسه در مناطق زلزله زده، احداث مدرسه در سيستان و بلوچستان و ... نام برد. بانك با توجه به بضاعت خود توانسته اين طرحها را در همين راستا عملياتي كند.
وی در خصوص اجرایی شدن طرح همیاران مهر در شعب سراسر کشور بيان داشت: طرح همياران مهر، ابعاد گسترده اي دارد و در زمينه هاي مختلف ميتواند به نيازمندان جامعه کمک کند. اين طرح زمينه مناسبي براي صلح وهبه است و در اين بخش ميتواند موثر باشد.
توکلی تصریح کرد: به صورت ساده میتوانم اینگونه تشريح کنم که براي نمونه هزينه هاي كلاني در مراسم ختم انجام ميشود كه مي تواند صرف كمك به نيازمندان شود و به عنوان صدقه جاريه براي روح فرد متوفي صرف شود.
وی خاطر نشان کرد: صدقه جاریه به اموری گفته می شود که بعد از دنيا رفتن به روح متوفي مي رسد و طرح همياران مهرايران بهترين صدقه جاريه است. زيرا از برکات همين طرح مشکل بسياري از مردم حل شده و پولهايي كه در عرض چند روز در مراسم ختم خرج مي شود براي هميشه براي متوفي سبب خيرات و مبرات شده و از همين محل پويايي جامعه را رقم مي زند.
وی افزود: این پول را می توان درقالب عقد صلح، هبه کرد و در اختیار بانک قرار داد، در اين طرح نام خيري که از دنيا رفته به فردي که مي خواهد تسهيلات را بگيرد گفته ميشود تا دعاي فرد متضاضي متوفي را در بربگيرد. تمام افراد ميتوانند با وقف پول خود به بانك در اين طرح شركت كرده و محدوديتي براي افراد وجود ندارد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره ضمانت این تسهيلات بيان داشت: در طرح همياران مهر براي افراد متقضي وام شرايط را تا جايي که ميشد راحت کرده ايم، سفته را براي وام حذف کرده و به شعب تاكيد كرده ايم كه اگر فردي ضامن كارمند نداشت ميتواند با جواز كسب يا با چك خود وام بگيرد.
وی در رابطه با نحوه شناسایی افراد نیازمند در اين طرح افزود: اگر فردي که پول را هبه مي کند تعيين کند که در كدام بخش اين پول خرج شود حتما در آن بخش هزينه ميشود و چنانچه فردي هم مراجعه كند كه مبلغ، زير ۱۰ ميليون وام بخواهد، اين درخواست بررسي و وام به فرد نيازمند داده مي شود. بانك قرض الحسنه مهرايران از معدود بانك هايي بوده كه تعهدات خود را ۱۰۰ درصد اجرايي كرده و اين امر يكي از افتخارات بي نظير اين بانك است.