:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بازار سرمایه آماده راه‌اندازی قراردادهای آتی ارز

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بازار سرمایه آماده راه اندازی قراردادهای آتی ارز است، اما بانک مرکزی تصمیم نهایی درباره عملیاتی شدن این بازار را خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
اقتصاد گردان - شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: بانک مرکزی اعتقاد دارد که بازار نقدی ارز باید در بازار پول شکل بگیرد اما در عین حال، بر اساس قانون باید اوراق مشتقه ارز همانند قرادادهای آتی یا قرادادهای سلف در بازار سرمایه معامله شود.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه گفت: اساسا هر گونه اوراق بهادار باید در بازار سرمایه معامله شود، بنابراین اگر بازار نقدی مناسبی به وجود آید و یک قیمت مرجع در آن شکل بگیرد، بازار سرمایه آمادگی راه اندازی بازار قراردادهای مالی این اوراق را دارد.

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : مصوبه شورای عالی بورس نیز از حدود ۳ سال گذشته وجود دارد که راه اندازی و معامله بازار قراردادهای آتی ارز در بازار سرمایه را مجاز و قانونی کرده است.

محمدی درباره زمان راه اندازی قراردادهای آتی ارز گفت: زمان بندی و جزییات راه اندازی این بازار وابسته به تصمیم بانک مرکزی است، اما در ارکان بازار سرمایه آمادگی راه اندازی این بازار جدید از مدت ها پیش تا به امروز وجود دارد به طوری که فرابورس و بورس کالا از ماه ها قبل، بسترها، سامانه معاملاتی و سایر موارد مرتبط با این بازار را آماده کرده اند تا با همکاری بانک مرکزی هر زمان تصمیم گیری نهایی اتخاذ شد، این بازار در بورس راه اندازی شود.