:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
در حاشیه جلسه دولت

توضیحات معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره 15 میلیارد یورو گم شده حاصل از صادرات غیرنفتی

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با ارایه توضیحاتی درباره خبر مربوط به گم شدن ۱۵ میلیارد یورو حاصل از صادرات غیرنفتی، یادآورشد:با توجه به واقعیاتی که ما در صادرات مان داریم و مسائل تحریمی و محدودیت هایی که می گذارند باید از انعطاف‌پذیری کامل برخوردار باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
اقتصادگردان- محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا رقم ۱۵ میلیارد یورو از صادرات غیرنفتی ما گم شده یا خیر، افزود: سیاست ارزی تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده است. خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراهند که ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد منتها با توجه به واقعیاتی که ما در صادرات مان داریم و مسائل تحریمی و محدودیت هایی که می گذارند باید از انعطاف‌پذیری کامل برخوردار باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: اینکه صادرکننده ای ارز خود را به مصرف واردات می رساند یا در سامانه نیما عرضه می کند یا در صرافی ها عرضه می کند اینها جزییاتی است که ما باید دست فعالان اقتصادی را باز بگذاریم. بهرحال صادرکننده ای که می خواهد صادراتش ادامه پیدا کند باید آن ارز را بدل به ریال کند تا بتواند در داخل یا تولید کند یا از عرضه کنندگان خریداری کند و اتفاقا آمدن ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عوامل ثبات در بازار ارز در هفته های اخیر است.

نهاوندیان درباره وضعیت صادرات غیر نفتی  نیز گفت: سیاست دولت در این باره این است که به سمت تسهیل تجاری حرکت کنند و طبعا صادرات کشور همچنان که آمار شش ماهه اخیر نشان داد، یک مسیر رو به رشد مستمر داشته و سیاست دولت حمایت از صادرات غیر نفتی است.