:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نماینده خاش:

وزیر امور خارجه در خصوص بازگرداندن مرزبانان اقدام لازم را انجام دهند

نماینده مردم خاش ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی مرز میرجاوه بیان کرد: وزیر امور خارجه در خصوص بازگرداندن مرزبانان اقدام لازم را انجام دهند .
کد خبر: ۱۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
اقتصادگردان- علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره به ما و شهدا و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و آرزوی موفقیت روز افزون برای دولت تدبیر و امید حمله تروریستی در مرز میرجاوه را محکوم کرد و گفت‌: از مسئولان می‌خواهم که برای بازگرداندن مرزبانان دیگر تلاش کنند.

وی افزود: طرف خطاب من امروز بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رییس جمهور است. می‌خواهم مطالبات مردم را بیان‌ کنم آقای روحانی، سیستان‌وبلوچستان هم اکنون در آتش خشکسالی می سوزد. معاون رییس جمهور به این استان سفر و از نزدیک مشکلات مردم را مشاهده کنند و برای رفع مشکلاتی که گریبانگیر مردم است اقدام عاجل فرمایند. اقشار پایین در شرایط خوبی قرار ندارند و فقط با یارانه دولت زنده هستند. از وزرا می‌خواهم که به مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم خاش در تذکری به وزیر امور خارجه بیان‌ کرد: در خصوص بازگرداندن مرزبانان اقدامات لازم را انجام دهید. در مرزهای جنوب شرقی امنیت دیپلماسی برقرار شود. وزیر نفت هم در اجرای پروژه‌ گازرسانی به خاش، میرجاوه و سراوان اقدام کند. وزیر نیرو در خصوص آب رسانی به خاش اقدام لازم را انجام دهد. با توجه به این که مدارس و فضاهای آموزشی در حوزه انتخابیه خشتی و گلی است وزیر آموزش و پرورش برای بهبود این فضاها تدابیر لازم را انجام دهد.

وی افزود: وزیر کشور در ارتقای مناطق حوزه انتخابیه اقدامات لازم را انجام دهد. خواسته مردم حوزه انتخابیه از وزارت راه این است که در خصوص مسیرهایی زاهدان ـ خاش، خاش ـ سراوان و سراوان ــ میرجاوه که موجب تلفات جانی و مالی است اقدامات لازم را انجام دهند و این مسیرها را دو بانده کنند. وزارت بهداشت در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) حوزه انتخابیه بیشتر فعال شدن بیمارستان شفای میرجاوه و تکمیل پروژه‌ های درمانی حوزه انتخابیه اقدام کنند.

وی در پایان بیان‌ کرد: وزیر بهداشت در خصوص تجهیز امداد خودروهای مراکز درمانی اقدام کند.