:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افت قیمت نفت در واکنش به عرضه بالاتر آمریکا

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و عقبگرد بازارهای سهام جهانی، کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۲ سنت یا ۱.۷ درصد کاهش، به ۵۲.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۲۱ یا ۲ درصد کاهش، به ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت ممکن است بزودی حمایت در سطح ۵۱.۷۵ دلار را بیازماید در حالی که برنت در خطر سقوط مجدد به پایین مرز ۶۰ دلار قرار دارد.

قیمت نفت پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ نوامبر به میزان ۵.۴ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۴۸ میلیون بشکه رسیده است، روند کاهشی پیدا کرد. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

همچنین عامل دیگری که بر کاهش قیمت نفت تاثیر داشت، سقوط بازارهای سهام جهان در روز سه شنبه به دلیل نگرانی فراگیر سرمایه گذاران از کندی رشد اقتصادی بود.

حل اختلاف تجاری آمریکا و چین در دورنمای اقتصاد جهانی تاثیر بسزایی خواهد داشت. این دو غول اقتصادی اخیرا آتش بس ۹۰ روزه جنگ تجاری آمریکا و چین اعلام کرده و قول داده‌اند در طول این مدت اجرای اقدامات جدید علیه یکدیگر را متوقف کنند.

در همین راستا، شرکت یونی‌پک اعلام کرد واردات نفت آمریکا به چین را تا مارس ازسرخواهد گرفت که نشان دهنده کاهش تنش میان دو کشور است.

با این حال این آتش بس ممکن است ادامه پیدا نکند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته تهدید کرد اگر به توافق مطلوب به پکن دست پیدا نکند، تعرفه سنگینی روی واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

بانک "امریکا مریل لینچ" در دورنمای اقتصادی ۲۰۱۹ خود اعلام کرد اکثر اقتصادهای بزرگ جهان شاهد کندی فعالیت اقتصادی خواهند بود با این حال انتظار دارد تدابیر محرک مالی و اقتصادی از شدت این روند بکاهد.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک میانگین قیمت نفت برنت را ۷۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را ۵۹ دلار در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرد. میانگین قیمت برنت در سال جاری تاکنون ۷۲.۸۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۶۶.۱۰ دلار بوده است.