:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
عضو کمیسیون عمران مجلس

شهرداری به پروژه‌های نیمه کاره ساختمانی در سطح شهر رسیدگی کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هر پروژه‌ای برای آغاز به کار نیاز به مجوز شهرداری دارد که در ذیل تبصره‌هایی صدور یک مجوز مدت پروژه نیز ذکر شده است. شهرداری باید بر روی مراحل مختلف پروژه نظارت کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
اقتصادگردان- حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری با اشاره به ضرورت پیگیری ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهر بیان کرد: مسلما هر ساختمانی برای آغاز فرآیند تخریب و نوسازی نیاز به اخذ مجوز از سوی شهرداری‌ها دارد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در مجوز زمان‌بندی مشخصی برای اتمام پروژه تعیین می‌شود و حتما متولی امر در دادن جواز و پروانه به این مساله توجه دارد.

وی گفت: یکی از مواردی که در مجوز ساخت ساختمان‌ها ذکر می‌شود زمان طی شدن پروژه است. از سوی دیگر مهندسین ناظر وظیفه دارند تا بر کنترل پروژه و اتمام به موقع آن نظارت داشته باشند.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تکلیف ساختمان‌های نیمه‌کاره که صاحبان آن‌ها به خارج از کشور رفته‌اند چیست؟ بیان کرد: شهرداری دارای بازرسینی است که مکلف است پس از دادن مجوز برای اجرایی شدن یک پروژه بر روی مراحل مختلف آن نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز مشکل عمده پروژه‌های نیمه‌کاره، وضعیت بازار و مشکلات اقتصادی است؛ عده‌ای از پیمانکاران و مالکان به دلیل شرایط اقتصادی قادر به ادامه‌ پروژه نیستند و ساختمان را نیمه‌کاره رها می‌کنند که قطعا این ساختمان‌ها می‌تواند جان عابرین و ساکنین محل را تهدید کند.

وی ادامه داد: شهرداری مکلف است تا پس از اخذ مجوز برای ساخت یک ساختمان مراحل مختلف آن را ارزیابی کند و در صورت نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌ها، شهرداری باید به وضعیت آن رسیدگی کند.