:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ارز مسافرتی هم‌قیمت ارز بازار شد؛ يورو مسافرتي ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان

بانک‌ها امروز دلار را ۱۱ هزار و ۲۲۷ تومان از مردم خریدند. همچنین ارز مسافرتی ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان است که تقریبا نزدیک به قیمت بازار شده است
کد خبر: ۱۲۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
اقتصاد گردان - بانک‌ها تا ساعت ۱۴ امروز (۱۳ آذر) هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۱ هزار و ۲۷۷ تومان از مردم خریدند که نسبت به روز گذشته ۲۱۸ تومان کاهش داشته است.

همچنین نرخ خرید یورو در بانک‌ها نسبت به روز گذشته با کاهش همراه بود و مردم امروز می‌توانستند هر یورو خود را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۳۱ تومان به بانک‌ها بفروشند، نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز امروز در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۳۷۴ تومان بوده است.

شعب ارزی بانک‌ها همچنین در صورت تکمیل بودن مدارک مسافرانی که قصد سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع را دارند تا ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو با قیمت ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان می‌فروشند.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۶۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۲۲۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان است.

نکته جالب این است که قیمت هر یورو امروز در صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و در صرافی بانک‌ملی ۱۲ هزار و ۹۴۵ تومان بوده است، در حالی که ارز مسافرتی که به صورت محدود به مسافران عرضه می‌شود، با احتساب کارمزد ۱۳ هزار و ۳۶۱ تومان است.

به این ترتیب، بررسی قیمت‌ها در بازار آزاد و ارز مسافرتی نشان می‌دهد که قیمت ارز مسافرتی نزدیک به قیمت بازار و حتی در مواردی بالاتر از آن است.