:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل نمایندگی بیمه ایران در استان کرمان:

20 درصد از حق بیمه استان کرمان به افاغنه پرداخت می‌شود

مدیرعامل نمایندگی بیمه ایران در استان کرمان گفت: 20 درصد از حق بیمه استان به افاغنه پرداخت می‌شود در صورتی که این قشر هیچ مشارکتی در تامین حق بیمه ندارند.
کد خبر: ۱۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
اقتصادگردان- "حسن عمادآبادی" ظهر امروز 13 آذرماه در نشست با استاندار کرمان به مناسبت روز صنعت بیمه اظهار کرد: 0.2 درصد حق بیمه تولیدی در دنیا متعلق به کشور ماست که کمتر از 10 میلیارد دلار و سهم استان کرمان از این عدد سه درصد است.

عمادآبادی با بیان اینکه 32 شرکت بیمه در کشور فعالیت می‌کنند که به جز تعدادی که در مناطق آزاد هستند و بیمه زندگی، مابقی آنها در استان کرمان شعبه دارند، تصریح کرد: 41 هزار دفتر نمایندگی فروش بیمه در کشور وجود دارد که از این تعداد 1012 دفتر مربوط به استان کرمان است و نزدیک به 5000 نفر در صنعت بیمه استان کرمان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سهم 42 درصدی بیمه ایران از شرکت‌های بیمه استان کرمان بیان کرد: یک سوم حق بیمه تولیدی استان مربوط به شهر کرمان است، 17 درصد سیرجان، 15 درصد جنوب استان، 14 درصد در شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک، هشت درصد شرق استان و چهار درصد شهرستان‌های راور، کوهبنان و زرند سهم بازار استان را دارند.

به گزارش ایسنا، "محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: در حوزه بیمه کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد اما عقب هستیم و باید با ایده‌های جدید در این راستا اقدام کرد.

وی از بیمه به عنوان صنعتی تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم یاد کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های مشترک بین بیمه و استانداری کرمان می‌توان کارهای بزرگی را آغاز کرد ضمن آنکه با توسعه فرهنگ بیمه، زمینه جبران خسارت‌های وارده به افراد فراهم می‌شود و در این راستا از مراجعات مردم به بیمه‌ها جلوگیری کرد.