:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
اعتماد، سرمايه بيمه ايران است

پيام مديرعامل بيمه ايران به مناسبت 13 آذر روز ملی بیمه

سرشت صنعت بیمه، آمیختگی بنیادینی با دو مفهوم عمیق خلاقیت و ایجاد اعتماد دارد و به دیگر سخن از زمانی که جوامع بشری با ساز و کار بیمه و نهاد بیمه آشنا شدند به صورت آشکار این دو خصلت را برای این نوع از خدمات به رسمیت شناخته اند و البته تغییرات پی در پی در ظهور و بروز ریسک های جدید که توام با نیازهای جدید در حوزه گسترش چتر حمایتی بیمه بود این مطالبه گری به حق و منطقی را در آحاد افرادجامعه به دنبال داشته است
کد خبر: ۱۲۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
اقتصاد گردان - مديرعامل بيمه ايران در پيامي به مناسبت روز بيمه 13 آذر تاكيد كرد:  ورود این صنعت به کشور عزیزمان هرچند با موانع بسیار و فراز و نشیب های گسترده ای مواجه بود، اما تلاش بی وقفه و اهتمام نسل های مختلف فعالان عرصه بیمه گری، شرایط را برای گسترش ، اعتلا و تعمیم فرهنگ بیمه در ایران مهیا نمود. روز بیمه در تقویم ما به عنوان نقطه عطفی که بیانگر توجه و تأیید و اشتیاق قانونگذاران و متولیان توسعه اقتصادی کشور به ضرورت توسعه بیمه است، فرصتی است بسیار مغتنم برای اینکه تمامی دست اندرکاران این حوزه در کنار هم و با هدفی واحد و مشترک برای رسیدن به نقطه مطلوب با یکدیگر تجدید میثاقی داشته باشند که نتیجه آن افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نتیجه امکان بهره گیری هرچه بیشتر مردم عزیزمان از کارکردهای حمایتی و تأمینی بیمه باشد. امروز با عنایت خداوند و کارنامه شایسته تقدیری که در تکوین پایه های اعتماد عمومی به مقوله بیمه به دست آمده است بسترهای پیشرفت و تعالی در این صنعت به خوبی فراهم آمده است.
بدون تردید در این شرایط، ارزشمندترین سرمایه صنعت بیمه نیز همان اعتمادی است که نسبت به آن در باور جامعه رقم خورده است و حفظ این سرمایه خطیر، مهمترین رسالت متولیان امر بیمه-گری است. در این راستا توجه ویژه به رویکردهای فنی و دقت در مطابقت عملیات بیمه گری با موازین آماری و اقتصادی و حقوقی، التزام همه بیمه گران به اصل منتهای حسن نیت و حرفه ای گری، به عنوان ضرورتی ویژه مطرح و پیش روی ما قرار دارد.
تحولات روزافزون و حیرت انگیز در عرصه ارتباطات و نفوذ صنعت دیجیتال، به سرعت تمامی وجوه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی کشور به مردم را تحت تأثیر قرار داده است و ورود صنعت بیمه به این حوزه با بصیرت کافی  و خلاقیت پویا، بخشی از مطالبه اجتماعی مردم از این صنعت نوپا را شامل می شود. توسعه نوآوری و فناوری اطلاعات و ورود استارت آپها، نیازها و انتظارات و شرایط جدیدی را به ارمغان آورده است و در این رهگذر تطبیق قوانین با اقتضائات نوین و افزایش سرعت بیمه گران در ارائه طرح های بدیع می بایست ظرفیت های بالقوه این بازار را شناسایی و به مرحله ظهور و بروز برساند؛ بدون تردید استعدادهای موجود و عرصه های پنهان بازار بیمه کشور آنچنان وسیع است که با شناخت آن و برنامه ریزی خردمندانه برای تأمین آن، رقابت ها از تمرکز بر بخشی بسیار کوچک از پرتفوی فعلی بر گستره ای پهناور انتقال خواهد یافت و آنگاه شاهد تبلور و بالندگی درخور شأن و منزلت صنعت بیمه کشورمان خواهد بود. این نقطه ای است که همه برای رسیدن به آن می-بایست مشتاقانه و صبورانه عزم خود را جزم نمائیم، در این میان بیمه ایران نیز به عنوان بنیانگذار این صنعت آگاهانه و هدفمند همچون گذشته از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. این مناسبت ارزشمند بر تمامی مدیران صنعت بیمه و جامعه بیمه ای ایران اسلامی عزیز صمیمانه مبارک باد.