:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
اختلاف قیمت صرافی‌ها با بازار آزاد کاهش یافت

همتی، نرخ 5700 تومانی دلار در لایحه بودجه 98 را تایید کرد، افزايش قيمت ارز و كاهش نرخ سكه

همتی، نرخ 5700 تومانی دلار در لایحه بودجه 98 را تایید کرد. 18 عيار به حدود 342 هزار تومان رسيده و هر قطعه سکه تمام طرح امامی به سه میلیون و 765 هزار تومان، سکه بهار آزادی سه میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب یک میلیون و 950 هزار تومان و یک میلیون و 120 هزار تومان داد و ستد شد . همچنين سکه یک گرمی نیز با قیمت 650 هزار تومان به فروش می‌رسد
کد خبر: ۱۲۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
اقتصاد گردان - روند قيمت دلار دوباره حرکت افزایشی به خود گرفت و نرخ دلار در تابلوی صرافی‌ها دوباره در کانال 11 هزار تومان و حتی در آستانه ورود به 12 هزار تومان گزارش شده است در عين حال بازار ارز بعد از کاهش قیمت و ایجاد ثبات نسبی روزهای آرامی را سپری می‌کند و اختلاف قیمت در صرافی‌ها با بازار آزاد کاهش پیدا کرده است.
 رييس كل بانك مركزي در بازديد سرزده اي كه از صرافي ها داشت به صورت رو در رو  در جريان مشكلات صرافي ها قرار گرفت همچنين گزارش میدانی از فردوسی حاکی از افزایش ناچیز قیمت دلار نسبت به روز يك شنبه است که باعث شده دلار  با نرخ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شود و هر دلار نیز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان توسط صرافی‌ها خریداری شود.
نرخ معاملاتی یورو نيز در تابلوی صرافی‌های خیابان فردوسی ۱۳ هزار  و ۱۵۰ تومان درج شده و هر یورو نیز ۱۳ هزار تومان توسط صرافی‌ها خریداری می‌شود.
دلار در صرافی ملی با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  معامله می‌شد که نسبت به روز يك شنبه با قیمت ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومانی بالغ بر  رشد  ۲۵۰ تومان  رشد دارد. همچنین دلار در صرافی ملی از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شد.
لازم به ذکر است که نرخ یورو در صرافی ملی برای معامله ۱۳ هزار و ۱۷۰ تومان و برای خرید از مردم ۱۳ هزار و ۱۷۰ تومان نرخ گذاری شده بود.

ابراهیم آیت محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بزرگ در مورد قيمت طلا نيز گفت : 18 عيار به حدود 342 هزار تومان رسيده و  هر قطعه سکه تمام طرح امامی به سه میلیون و 765 هزار تومان، سکه بهار آزادی سه میلیون و 700 هزار تومان،  نیم سکه و ربع سکه  به ترتیب یک میلیون و 950 هزار تومان و یک میلیون و 120 هزار تومان داد و ستد شد . همچنين سکه یک گرمی نیز با قیمت 650 هزار تومان به فروش می‌رسد

همتی، نرخ 5700 تومانی دلار در لایحه بودجه 98 را تایید کرد
 از سوي ديگر، رئیس کل بانک مرکزی، تعیین نرخ تقریبی 5700 تومانی دلار در لایحه بودجه 98 را تایید کرد.
عبدالناصر همتی در گفت وگو با ایرنا افزود: این رقم در حد پیشنهاد است و میزان دقیق آن در لایحه بودجه 98 برای تسعیر درآمد‌های نفتی، بعد از نهایی شدن اعلام می شود.
پیش از این، برخی رسانه ها نرخ پیشنهادی دلار در لایحه بودجه سال آینده را هشت هزار تومان اعلام کرده بودند که واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز به دنبال داشت؛ با این حال این رقم تکذیب و اعلام شد قیمت دلار برای لایحه بودجه 98 در روزهای آینده تعیین و نهایی خواهد شد.